directe ! a La República. N. 4126. Dissabte, 24 d'octubre de 2026 14:51 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 23 de maig de 2018 13:30 h

L'Àrea Metropolitana de Barcelona redueix el preu de la tarifa de l'aigua l'1,65%

Els veïns dels 23 municipis que gestiona l'entitat acumulen una rebaixa del 4% en els dos últims anys

ACN Barcelona.-Les noves tarifes de l'aigua proposades per l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) han rebut llum verda per part de la comissió de preus de la Generalitat cosa que permetrà que els veïns dels 23 municipis d'aquesta entitat es beneficiïn d'una rebaixa de l'1,65% en la seva factura de subministrament d'aigua, segons ha informat l'AMB. Aquesta rebaixa es traduirà en un estalvi d'uns 5 milions d'euros a l'any per als consumidors de la regió metropolitana. Aquesta reducció de la tarifa de l'aigua s'afegeix a la baixada del 2,39% que es va aprovar el 2016 i d'aquesta manera acumula una rebaixa del preu de l'aigua del 4% en els dos últims anys. L'AMB explica que la reducció de la tarifa d'aquest any ha estat possible per l'anul·lació de l'increment de l'11,8% de les tarifes de l'aigua en alta aprovades per l'ATLL (Aigües Ter-Llobregat).

Un altre factor que ha ajudat a reduir el preu de l'aigua ha estat la reducció dels costos financers que gràcies a un entorn de baixos tipus d'interès ha permès passar d'una mitjana de cost del 2,95% al 2,65%. Altres raons per abaratir el subministrament s'expliquen per l'eliminació del cànon de salmorres, l'actualització de l'IPC i l'ajustament del volum d'aigua a la realment subministrada. Les noves tarifes entraran en vigor en efecte del 10 de maig i per tant es podrà aplicar en la factura d'aquest mateix mes de juny. L'empresa encarregada del subministrament que haurà de reduir la tarifa en les factures és Aigües de Barcelona, Empresa Metropolitana del Cicle Integral de l'Aigua, que el seu dia va proposar un alça de la tarifa de prop del 4%. La reducció de la tarifa de l'aigua que aquest dimecres ha aprovat la comissió de preus de la Generalitat va ser acordada el 20 de març passat pels membres del Consell Metropolità.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.