La banca espanyola redueix un 46% els actius problemàtics des del 2013
La meitat dels paquets de crèdits dubtosos i actius adjudicats que es van vendre a Europa el 2017 van ser comercialitzats per les entitats financeres espanyoles
ACN Madrid.-Els actius problemàtics de les entitats financeres espanyoles es van reduir des del 192.000 milions d'euros de finals del 2016 als 152.000 milions de finals del 2017, cosa que suposa una retallada de 40.000 milions en un any, el 20,83% menys, segons un estudi del catedràtic d'Economia José García Montalvo titulat 'Noves cobertures i normes comptables: efectes sobre els actius problemàtics de la banca espanyola' publicat en la revista de Funcas. Montalvo recorda que a finals del 2013 aquests actius problemàtics sumaven 280.000 milions, cosa que suposa que en aquesta últims quatre anys la reducció d'aquesta cartera ha estat del 46%. En l'estudi, es diu que la meitat dels paquets de crèdits dubtosos i actius adjudicats que es van vendre a Europa el 2017 van ser comercialitzats per bancs espanyols.
El catedràtic afirma que la intensitat de les vendes d'aquests actius problemàtics en l'exercici del 2018 s'incrementarà. Montalvo explica que les últimes xifres sobre actius problemàtics de la banca espanyola mostra evidents signes de millora. Així, la cartera de crèdits dubtosos de les entitats de dipòsit es va reduir un 16,1% el 2017 en relació amb les xifres del 2016 fins a situar-se en un agregat de 94.175 milions d'euros. La tendència es manté si es té en compte que un cop tancat el mes de febrer aquesta xifra se situa en 92.468 milions d'euros. En el 2017, l'entrada de dubtosos es va accelerar fins a registrar un increment del 28,7%, un augment superior al que s'havia vist en els últims tres anys, però les recuperacions d'aquests dubtosos va ser superior als altres exercici amb una reducció del 31,2%. La reducció de dubtosos va ser especialment significativa en el cas de les empreses, amb una retallada del 20,7% i sobretot en aquelles companyies del sector de la construcció i activitat immobiliàries que van veure com es reduïa aquesta cartera en un 30,6%.






