directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 15:56 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Vallès Occidental doble fletxa Divendres, 25 de maig de 2018 13:52 h

Agents privats i públics posen en marxa a Terrassa un hub d'impressió en 3D per ser referent al sud d'Europa en indústria 4.0

Dos dels sectors on la nova tecnologia té més potencial és l'automoció i la salut

ACN Terrassa.-Poder dissenyar productes de manera més ràpida, amb menys restriccions per culpa del disseny, amb més eficiència energètica i obtenir una reducció dels costos logístics són alguns dels objectius que proposa el nou centre europeu d'innovació digital en 3D especialitzat en fabricació additiva (IAM 3D Hub) que s'acaba d'inaugurar aquest divendres a Terrassa en un espai de 600 metres quadrats. L'IAM 3D Hub aposta per oferir solucions a les empreses que vagin es del disseny fins al producte final. El president de l'ens i director general d'HP, Ramon Pastor, ha destacat que el centre vol ser un referent al sud d'Europa en indústria 4.0 i ha afegit que el canvi tecnològic que es planteja "portarà a un món diferent, amb productes molt personalitzats, noves formes, noves geometries i cap a un món més sostenible perquè es produirà on i quan calgui el producte". Dos dels sectors on aquesta tecnologia té més potencial són els de l'automoció i la salut, amb la fabricació de peces més lleugeres o pròtesis personalitzades pel pacient, entre moltes d'altres aplicacions.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.