directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 11:52 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 25 de maig de 2018 14:24 h

El PP retreu al PSOE que la moció "no té causa ni justificació" i "dona avantatge" als independentistes

Maíllo respon a Cs ha de decidir "què vol fer de gran" i li recorda que la competència per convocar eleccions és exclusivament de Rajoy

ACN Madrid.-El coordinador general del PP, Fernando Martínez-Maíllo, ha retret al PSOE que la moció de censura que ha registrat "no té causa ni justificació" i l'ha acusat a més de fer una cosa que "dona avantatge" als independentistes. En roda de premsa, Maíllo ha afirmat que el líder del PSOE, Pedro Sánchez, està "hiperventilant" i l'ha acusat de tenir "ambició per arribar al govern i a la Moncloa sense haver guanyat les eleccions i de la mà de Podem i els independentistes". "I no els importa", ha afegit. D'altra banda, ha respost a Cs que "ha de decidir què vol fer gran" i que la competència "exclusiva" per convocar eleccions la té el president del govern espanyol, Mariano Rajoy. "No hi ha un debat d'eleccions sí o no, l'escenari és la moció", ha asseverat.

Maíllo ha criticat el pas donat pel PSOE ja que ha assegurat que l'Estat espanyol "no està per mocions de censura" i ha recordat que és la segona que es presenta després de la de Podem de l'any passat, que no va tirar endavant. A més, ha apuntat que Sánchez no va guanyar cap de les dues eleccions generals a les que es va presentar, motiu pel qual li ha reclamat que accepti els resultats electorals. Amb tot, ha considerat que la voluntat de la moció és "fer mal a Rajoy, encara que sigui a costa de fer mal a Espanya".Per a Martínez-Maíllo, la presentació de la moció és una "irresponsabilitat" per part de Sánchez, més encara quan hi ha una situació amb el 155 en vigor a Catalunya, i ha criticat l'"ambició desmesurada" i la "sobreactuació" del líder del PSOE. "Aquesta moció debilita Espanya", ha lamentat.Per al popular, no hi ha motius per presentar la moció ja que ha recordat que fa dos dies que s'han aprovat els pressupostos i tampoc pel que fa a la sentència del 'cas Gürtel". Sobre això últim, ha apuntat que no és una sentència "ferma" i que, a més, "té un vot particular molt ben argumentat". Ha negat que la sentència generi inestabilitat o incertesa i ha assegurat que el que sí ho provoca és la "sobreactuació en la resposta".Després d'aquesta valoració, Maílo ha demanat Sánchez que "baixi una mica a la terra i no sigui irresponsable" i li ha retret que "posar-se la corbata no el fa home d'estat. S'ha preguntat també "a quin Pedro" s'han de creure, si al que els va donar suport per aplicar el 155 o al que ha presentat la moció. També ha dit al PSOE que "no doni lliçons" sobre corrupció i ha recordat el cas dels ERO a Andalusia. Demana a Cs que aclareixi el seu posicionamentTambé ha contestat Cs i a la petició de la formació taronja de convocar eleccions. Ho ha fet reclamant al partit d'Albert Rivera que aclareixi el seu posicionament i li ha retret que no hi ha sobre la taula un debat sobre si convocar o no eleccions.Ha afegit que "no sembla que Sánchez vulgui una moció instrumental per convocar eleccions"- després que Cs hagi afirmat que si no hi ha eleccions convocades per Raoy podria donar suport a aquesta moció instrumental-. "El PSOE no busca convocar eleccions, la facultat de fer-ho la té el president i aquí em quedo", ha sentenciat Maíllo. Defensa que ja han demanat perdóCom ja va fer aquest dijous el portaveu parlamentari del PP, Rafael Hernando; Maíllo ha defensat que els populars ja van demanar perdó pel 'cas Gürtel'. Ha afegit que aquest perdó va ser per "confiar en persones que es creia que eren les adequades i s'ha demostrat el contrari". Tot i això, ha insistit que veuen "injusta" la consideració de la responsabilitat civil del PP i per això la recorreran. El coordinador dels populars ha qualificat la setmana de "frenètica" i una mostra de la "sobreexitació" en la política espanyola, motiu pel qual ha reclamat "tranquil·litzar" entre tots la situació.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.