directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 23 d'octubre de 2026 06:57 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Maresme doble fletxa Dilluns, 28 de maig de 2018 12:56 h

CiU de Mataró denuncia l'ús que s'ha fet de la Policia Local per "coartar el dret a la llibertat d'expressió"

El grup municipal vol saber si l'alcalde va donar l'ordre als agents locals per escorcollar els vehicles que accedien a la platja i amb quina base jurídica

ACN Mataró.-El grup municipal de CiU a Mataró ha lamentat que la capital del Maresme es convertís ahir diumenge "en l'abanderada de les prohibicions i les limitacions a la llibertat d'expressió" amb la Policia Local escorcollant els vehicles que accedien a la platja del municipi on hi havia convocada una plantada de creus grogues "en defensa de la llibertat". En un comunicat, denuncien que molts periodistes que assistien a la plantada, però també els participants d'una triatló que es feia a la zona "van veure com se’ls escorcollava el cotxe sense cap raó aparent" i és per això que han presentat una pregunta al govern municipal per saber exactament les raons d'aquesta ordre. "Volem saber qui va donar l’ordre a la Policia Local de revisar i escorcollar els cotxes, si va venir dels comandaments policials o si, per contra, va ser una ordre de l’alcalde o algun dels seus regidors", puntualitzen. També que volen saber què es buscava i es pretenia amb els escorcolls i amb quina base jurídica es van fer.

Al comunicat, el grup municipal lamenta que no es permetin actuacions de vigilància i escorcoll de vehicles i persones que accedeixen a les zones d'oci amb la finalitat de reduir el 'botellot', i, en canvi, si que hagi estat possible fer-ho en aquesta ocasió. "No volem pensar que l’alcalde Bote ha intentat impedir a la ciutadania el seu dret a l’exercici de la llibertat d’expressió, per això demanem explicacions sobre els escorcolls que s’han fet", afegeixen.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.