Tardà es reuneix amb Ábalos per tractar la moció de censura
El portaveu d'ERC al Congrés traslladarà les conclusions a l'executiva del seu partit perquè decideixi el sentit del seu vot
ACN Madrid.-El portaveu d'ERC al Congrés, Joan Tardà, s'ha reunit aquest dimarts amb el secretari d'Organització del PSOE, José Luís Ábalos, per tractar la moció de censura que el secretari general del partit socialista, Pedro Sánchez, defensarà a partir de dijous que ve contra el president del govern, Mariano Rajoy. A la sortida de la trobada, Tardà no ha volgut avançar el contingut de la reunió perquè encara no l'havia pogut comunicar a la resta de membres del grup parlamentari ni a l'executiva del partit, que serà qui decidirà el sentit del seu vot. Abans de la trobada entre el dirigent socialista i el republicà, el mateix Sánchez va trucar ahir a la nit a Tardà.
En declaracions des dels passadissos del Congrés, Tardà ha recordat que ERC va ser molt crítica amb el PSOE per haver permès la investidura de Mariano Rajoy com a president del govern espanyol però que van ser els republicans que al març van suggerir que no veien "malament" que el partit socialista presentés una moció de censura. "No ens van fer ni cas", ha lamentat Tardà. De fet, en la moció de censura presentada per Podem fa prop d'un any, ERC va votar-hi a favor.






