Martínez-González: "No hi ha hagut una epidèmia en la història de la humanitat com l'obesitat"
El catedràtic de Salut Pública de la Universitat de Navarra alerta que de cara al 2030 hi haurà més gent amb sobrepès que població amb un pes normal
ACN Barcelona.-"No hi ha hagut una epidèmia en la història de la humanitat com l'obesitat", ha sentenciat aquest dimarts el catedràtic de Salut Pública de la Universitat de Navarra, Miguel Ángel Martínez-González, durant una ponència a la 22ena Trobada d'Alimentació i Begudes organitzada per l'IESE i Deloitte. "No sabem gestionar l'abundància", ha insistit Martínez-González. Segons dades facilitades pel catedràtic, un 12% de la població adulta mundial tenia obesitat el 2015. I de cara al 2030, hi haurà més gent amb sobrepès que població amb un pes normal. "Això no s'explica per raons genètiques, s'explica per un canvi profund global en els hàbits alimentaris". "L'estil de vida és molt determinant, no tenim el destí escrit als gens", ha assegurat. Segons Martínez-González, l'obesitat és una "crisi global" que provoca quatre milions de morts l'any. "No hi ha sistema sanitari que ho aguanti", ha avisat.
El catedràtic de la Universitat de Navarra ha posat en valor la dieta mediterrània i ha citat diversos estudis que demostren que "redueix el risc de patir malalties cardiovasculars". Segons Martínez-González, una dieta equilibrada i amb racions de mida reduïda és més determinant per reduir el risc d'obesitat que l'exercici. Entre els aliments que cal evitar, o reduir-ne el consum, ha destacat les patates fregides, carns processades, carn vermella no processada, mantega o dolços. Així com el sucre blanc, el pa blanc, les begudes ensucrades o alcohòliques, com la cervesa. D'altra banda, ha "desmentit" alguns "mites" negant que la ingesta de fruits secs, ou o oli d'oliva, en quantitats normals, engreixin. El professor de la Universitat de Navarra ha criticat les dietes que demonitzen un sol ingredient. "S'ha de mirar tota l'orquestra, no només al violinista". En aquest sentit, ha assegurat que cal canviar els patrons alimentaris en el seu conjunt.






