directe ! a La República. N. 4126. Divendres, 23 d'octubre de 2026 02:22 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 30 de maig de 2018 10:51 h

La CUP acusa JxCAT i ERC de "màxima claudicació" davant l'Estat amb el nou Govern i d'anar en el "camí oposat" a l'1-O

Riera diu que les relacions entre els cupaires i les dues formacions independentistes estan en el "pitjor moment" dels darrers mesos

ACN Barcelona.-El diputat de la CUP Carles Riera ha acusat JxCAT i ERC de "màxima claudicació" davant l'Estat amb els nous nomenaments de consellers i d'anar en el "camí oposat" a l'1-O. En declaracions a 'El Món a Rac 1', Riera ha valorat que el canvi de consellers a l'estranger o a la presó que va anunciar aquest dimarts el president Quim Torra és el "punt culminant d'una seqüència de claudicacions i acataments davant l'Estat". Ha assegurat que el govern espanyol estava "contra les cordes" davant d'un punt de vista jurídic i legal i ha considerat que Torra tenia "legitimitat per insistir" en el nomenament dels anteriors consellers. Davant d'això, ha lamentat que el president de la Generalitat, "sense prestar major batalla", modifiqués el govern i rebés l'"aplaudiment" de l'Estat. Per tot això, Riera ha afirmat que les relacions entre la CUP i JxCAT i ERC es troben "en el pitjor moment" dels darrers mesos.

Riera ha valorat que la unitat de l'independentisme va fer possible l'1-O i arribar al 27-O però ha afegit que des de llavors "l'únic que hi ha hagut han estat claudicacions". Ha assegurat que "no hi ha cap full de ruta per a arribar a la república i la independència" i que la fita més important que es marquen és convocar eleccions i "recuperar l'autonomia". Ha criticat també el posicionament de les dues formacions en el marc de la moció de censura impulsada pel PSOE contra el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, ja que ha considerat que el que estan fent és "negociar engrunes". En aquest sentit, ha afirmat que els cupaires han de fer "autocrítica" després d'haver apostat per la unitat de l'independentisme i vists els fets per tal de replantejar-se "seriosament" les coses. En aquest sentit, ha confirmat la seva posició "a l'oposició, tant davant de l'Estat com de l'autonomisme que avui representen ERC i JxCAT". Ha reconegut també el deteriorament en les relacions amb aquestes dues formacions assegurant que es van assabentar dels nous nomenaments pels mitjans de comunicació: "La comunicació de JxCAT i ERC amb la CUP és zero", ha manifestat.El diputat ha explicat que en aquest context, la seva formació el que ha de fer és reorganitzar-se i iniciar una "nova etapa de confrontació amb l'Estat i l'autonomisme". Ha afegit que teixiran noves aliances amb els moviments socials per iniciar una nova etapa de mobilització social per "tornar a obligar" les formacions polítics a entrar en la "lògica de la desobediència". Alerta que Cs està incorporant elements de l'extrema dretaRiera s'ha mostrat també crític amb l'actitud de JxCAT i ERC el passat divendres quan el diputat de Cs Carlos Carrizosa va retirar el llaç groc de la bancada del Govern a l'hemicicle i ha assegurat que ell l'hagués tornat a col·locar al seu lloc. A més, ha alertat que amb aquesta actitud, Carrizosa està "donant permís perquè es retirin llaços de forma violenta" i ha assegurat que al que s'enfronta la societat és un "context d'alça del feixisme dins i fora de les institucions". En concret, ha alertat que la formació taronja està "incorporant cada cop més elements de l'extrema dreta", també en el seu discurs i relat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.