directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 16:42 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 5 de juny de 2018 12:44 h

Ciments Molins confia que la recuperació de l'economia espanyola es tradueixi en una revifada del mercat interior

El seu conseller delegat, Julio Rodríguez, veu complicat arribar al consum de ciment d'abans de la crisi però sí deixar enrere les xifres "ridícules" dels últims anys

ACN L'Hospitalet de Llobregat.-El conseller delegat de Ciments Molins, Julio Rodríguez, creu que l'economia espanyola està donant símptomes clars de recuperació i que això es traduirà en una revifada de les vendes al mercat interior que actualment representen el 15% del total de la companyia. En aquest sentit, tot i reconèixer que serà difícil arribar als més de 1.200 quilos de ciment per habitant del 2007, el conseller delegat de la cimentera catalana sí que confia deixar enrere la xifra "ridícula" d'uns 250 quilos per habitant dels últims anys per estabilitzar-se en una propera als 400. Mentre aquest recuperació del mercat interior es consolida, Ciments Molins, que ha guanyat 20,4 MEUR en el primer trimestre de l'any, vol seguir creixent a base de "reduir costos i ser més eficients" i de potenciar la seva expansió internacional. Aquí, Rodríguez ha recordat que l'any vinent es posarà en marxa una nova cimentera a Colòmbia, la primera del grup en aquest país, i s'ampliaran instal·lacions a Argentina i Bangladesh amb una inversió total d'uns 350 MEUR.

Rodríguez, que aquest dimarts ha participat en un acte amb empresaris organitzat pel Fòrum Empresarial del Llobregat, ha destacat que la política d'expansió internacional es farà com fins ara construint noves plantes des de zero de la mà de socis locals per "reduir els riscos" tot i que no descarten adquirir fàbriques ja existents si es presenta l'oportunitat. "La nostra estratègia passa per créixer en nous mercats i potenciar els ja existents", ha afegit.D'altre banda, Rodríguez ha destacat que més enllà de la part estrictament empresarial, Ciments Molins té l'"obsessió" de ser cada cop més eficient per reduir el consum d'energia i electricitat, que actualment representa dues terceres parts del total de les seves despeses. Amb l'objectiu de la sostenibilitat, a més, la companyia segueix innovant per crear nous productes que redueixin les emissions. "No hi ha manera d'evitar les emissions però sí que treballem per ser més eficients i reduir-les.", ha afegit.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.