directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 10:02 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 5 de juny de 2018 21:30 h

La justícia europea veu ajustat a dret que les indemnitzacions de treballadors fixes i temporals siguin diferents

La dels treballadors fixes compensa, segons el TJUE, el caràcter "imprevist" de l'acomiadament

ACN Barcelona.-La justícia europea considera ajustat a dret que les indemnitzacions a treballadors fixes en cas d'acomiadament per causes objectives siguin diferents de les dels treballadors temporals de relleu (és a dir, el tipus de contracte que recull la situació dels operaris que substitueixen un treballador que es jubila) per circumstàncies objectives. En el primer cas, la indemnització és de vint dies de sou per mes treballat. En el segon, la xifra baixa fins als dotze dies. El Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) es pronuncia així sobre una consulta del Tribunal Superior de Justícia de Galícia, que considerava que si bé les causes objectives són imprevisibles i les circumstàncies objectives no, en ambdós casos la causa extintiva podria considerar-se no inherent al treballador. Per això preguntava si la diferència de tracte estaria o no justificada per "l'objectiu legítim de política social" que va guiar la introducció del contracte de relleu, atès que el fet que aquest contracte sigui indefinit o temporal és una potestat de l'empresari.

Ara, el TJUE afirma que l'objecte específic de les dues indemnitzacions previstes a l'Estatut dels Treballadors de l'Estat, l'abonament de les quals forma part de "contextos fonamentalment diferents", constitueix una "raó objectiva" que "justifica" la diferència.Així, en el cas dels contractes temporals les parts coneixen la data o l'esdeveniment que determinarà el seu final. Un final que limita la durada de la relació laboral sense que les parts "hagin de manifestar la seva voluntat al respecte un cop acabi el contracte".En canvi, en el segon cas, l'extinció d'un contracte fix per una de les causes recollides a l'Estatut, a iniciativa de l'empresa, és "producte de circumstàncies que no estaven previstes" en el moment de signar-lo.Així, a parer del TJUE, la indemnització de vint dies de sou per any treballat "intenta precisament compensar el caràcter imprevist" de la ruptura de la relació laboral.Cal recordar que el posicionament del TJUE és de caràcter interpretatiu i no resol "en cap cas" el litigi estatal, que ha de ser resolt, en aquest cas, pel tribunal que ha fet la consulta.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.