directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 14:30 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Bages doble fletxa Dimecres, 6 de juny de 2018 14:19 h

L'alcalde de Sant Joan de Vilatorrada defensa davant la magistrada que l'1-O no es va cometre cap il·legalitat

El batlle, que ha declarat com a perjudicat per les càrregues de la Guàrdia Civil al Bages, afirma que fiscalia i jutge "buscaven fer-me entrar en contradiccions"

ACN Manresa.-L'alcalde de Sant Joan de Vilatorrada, Gil Ariso, ha declarat aquest dimarts com a perjudicat davant la magistrada que investiga les càrregues policials l'1-O al Bages. A la sortida ha reconegut que malgrat que a parer seu la Fiscalia i la jutge "buscaven fer-me entrar en contradiccions", ha pogut narrar els fets i ha insistit en el fet que era allà "com un ciutadà més" amb la voluntat d" "intentar defensar el dret de poder votar". Segons Ariso, malgrat la insistència de la jutge de la il·legalitat de la votació, ha assegurat que no es va fer "res il·legal" sinó que es van seguir les indicacions "del Govern de Catalunya". A més, ha afegit, va optar per quedar-se allà per "defensar els agredits". En aquest sentit, ha justificat la seva denúncia contra el cos policial "pel dany moral que es va fer als concentrats més que per les ferides físiques. En el seu cas el batlle va rebre un cop d'escut i un cop de porra durant la jornada del referèndum.

Es dona el cas que, a diferència de Fonollosa i Callús, l'alcalde de Sant Joan de Vilatorrada a hores d'ara no ha citat com investigat per desobediència l'1-O i, per tant, era la primera vegada que declarava davant la magistrada. Ho havia de fer el passat 18 d'abril però es va suspendre després que l'Advocacia general de l'Estat es personés en la causa.A banda d'Ariso, aquest dimarts al matí han declarat tres veïns més de Sant Joan que haurien resultat ferits durant les càrregues policials a l'institut Quercus.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.