directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 11:56 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 7 de juny de 2018 13:41 h

Borrell: "Són temps difícils a Espanya amb el problema de la integritat territorial i a la UE per la crisi de confiança"

El ministre de l'Exterior reivindica que "Espanya és un gran país" i ha de contribuir "decisivament" a reforçar el projecte europeu

ACN Madrid.-El ministre d'Exteriors, Josep Borrell, ha fet el preceptiu canvi de cartera amb el seu antecessor, Alfonso Dastis, i ha fet la seva primera intervenció com a responsable de l'acció exterior de l'Estat. Ha reconegut que s'incorpora al ministeri en temps "difícils" perquè, segons apunta, Espanya afronta "el principal problema que pot tenir un país" amb la crisi catalana i també Europa amb la crisi de confiança en el projecte comunitari. Sobre la qüestió independentista no ha volgut fer-ne més comentaris però sobre la UE creu que Espanya ha de jugar "un paper decisiu" a l'hora de reforçar el projecte. "Si m'hagués quedat al 2007 i obrís ara els ulls no reconec l'Europa que vaig deixar", ha manifestat. També ha demanat "ajuda" als funcionaris i alts càrrecs del ministeri en aquest traspàs de poders que ha descrit com "un moment litúrgic de la democràcia". El seu predecessor, Alfonso Dastis, ha mostrat la seva "satisfacció" perquè l'escollit hagi estat Borrell, a qui ha reconegut la "dilatada i impecable experiència i trajectòria en defensa dels interessos d'Espanya".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.