directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 12:11 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Maresme doble fletxa Divendres, 8 de juny de 2018 12:08 h

Miquel Barceló serà un dels principals reclams d'una nova edició del Festival Poesia i+

Poesia, música i art envairan un estiu més diferents municipis del Maresme entre el 5 i el 15 de juliol

ACN Caldes d'Estrac.-El Festival Poesia i+ celebrarà entre el 5 i el 15 de juliol la seva 13ª edició amb un programa ric i variat per reivindicar, un estiu més, la força i la vigència de la paraula i de la creació poètica. El certamen, nascut a Caldes d'Estrac però que s'ha anat estenen a d'altres municipis del Maresme com Mataró, Canet de Mar, Sant Andreu de Llavaneres, Alella, Arenys de Mar i Dosrius, que també acolliran alguns espectacles, compta amb un cartell on hi destaquen noms com Maria Coma, Xarim Aresté, Dolo Bertran i Anna Carné, Enric Montefusco, Ferran Palau, El Petit de Cal Eril, Dolors Miquel o Albert Roig. Entre les actuacions destaca la de l'artista mallorquí Miquel Barceló que, coincidint amb l’exposició Pregon desig. Miquel Barceló a Josep Palau i Fabre, que es pot veure a la Fundació Palau fins al 9 de setembre, protagonitzarà amb el músic Pascal Comelade una acció molt especial a Caldes d'Estrac el sis de juliol.

En aquesta edició, el Poesia i + ha volgut posar l’accent en les noves generacions de poetes, que ja estan marcant noves maneres de dir i fer poesia com ara Maria Sevilla, Míriam Cano, Blancallum Vidal, Miriam Reyes, Silvie Rothkovic, Laia Martínez i López i Jaume C. Pons Alorda. Com en edicions anteriors, el Poesia i+ continua reivindicant la figura de Palau i Fabre amb l’espectacle Palau6, que vol presentar en un nou format totes les cares del món creatiu de l’Alquimista. A més, acollirà un recital de Maria Cabrera i David Castillo per descobrir noves arestes en la seva poesia i presentarà un homenatge a Antoni Artigues, gran promotor de la poesia i amic íntim de Palau i Fabre. Pel que fa a la música, destaca la nit de pop metafísic que tancarà el festival diumenge 15 amb Ferran Palau i El Petit de Cal Eril compartint escenari. També cal destacar l’espectacle íntim i personal que presentarà Enric Montefusco el dissabte 14de juliol preparat per a l’ocasió i el concert de Maria Coma, un dels pocs que farà aquest estiu a Catalunya. Reivindicar la cultura en any mundialistaCoincidint amb la celebració del mundial de futbol aquest estiu, amb el lema "+ poesia, si us plau!" el festival impulsarà una campanya protagonitzada per poetes, escriptors i fotògrafs que reivindicaran el poder de la cultura. Fent un ús irònic de l'estètica i els arquetips del fanatisme futbolístic, servirà d'altaveu del certamen i de contrapunt a "hores i hores de contingut del circ futbolístic".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.