directe ! a La República. N. 4126. Dijous, 22 d'octubre de 2026 02:33 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 13 de juny de 2018 16:27 h

El CAIC demana al Govern que "inverteixi en obra nova" en els pròxims pressupostos

El seu vicepresident reclama a Foment que es "reactivin les obres aturades" a Catalunya i s'aposti pel corredor mediterrani

ACN Barcelona.-El secretari del Consell Assessor d'Infraestructures de Catalunya (CAIC), Salvador Guillermo, ha demanat aquest dimecres al Govern que "inverteixi" i '"incorpori" obra nova en els pròxims pressupostos. Guillermo ha reclamat que "es contemplin les infraestructures en el pressupost" i ha criticat que la major part dels diners que s'hi dediquen siguin per pagar "les que ja existeixen", com per exemple l'L9. "És el moment d'invertir en infraestructures noves", ha remarcat. Per la seva banda, el vicepresident del CAIC, Joaquim Llansó, ha reclamat al ministeri de Foment que es "reactivin les obres aturades" a Catalunya. En la presentació de l'informe del CAIC, Llansó ha posat un especial èmfasi en Rodalies, que considera un "tema fonamental", i en el corredor mediterrani, que ha definit com "l'obra més important per a Espanya". En el seu informe, el CAIC ha demanat que es faci una "gestió raonada de les infraestructures".

El vicepresident del CAIC ha defensat que les infraestructures s'han de fer amb "seny", sota paràmetres d'"eficiència econòmica, social i ambiental". És per aquest motiu que ha proposat que es facin amb "planificacions de 10 a 15 anys" i "independentment dels recorreguts dels cicles electorals". A més, ha demanat que abans de fer una infraestructura s'analitzin els "costos i els beneficis", així com el "retorn" que l'obra tindrà a nivell social, econòmic i ambiental.Llansó també ha assenyalat que els ciutadans tenen la sensació que es "malbaraten els seus diners" en les infraestructures que es fan. Per exemplificar-ho, el vicepresident del CAIC ha apuntat que a l'Estat hi ha aeroports sense avions i trens que passen per llocs on la demanda és escassa. En aquesta línia, ha demanat que es facin obres "segons la demana". "Siguem curosos en quines infraestructures fem i com les fem", ha reiterat. Per la seva banda, el secretari del CAIC ha dit que és necessari un "consens polític" pel que fa a les infraestructures i que es faci una "gestió raonada" d'aquestes. D'altra banda, ha remarcat que és "urgent" que la societat civil, a través d'un ens com el CAIC, "participi" en l'àmbit de les infraestructures. Promoció de la col·laboració público-privada i més transparènciaEn el seu segon informe, el CAIC reclama a les administracions públiques que es "promogui" la col·laboració público-privada i que es facin "estudis d'eficiència tècnica i d'anàlisi" dels costos i dels beneficis de les obres sota criteris econòmics, socials i ambientals. També demana que hi hagi més "transparència" pel que fa a les obres públiques. En aquest sentit, l'informe apunta que "els ciutadans han de tenir accés a tota la informació per poder opinar".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.