directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 23:58 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Vallès Occidental doble fletxa Divendres, 15 de juny de 2018 20:34 h

Una trentena de membres del CDR ocupen l'Ajuntament de Sabadell carregats amb motxilles i sacs de dormir

Desenes de persones es concentren a l'exterior de l'edifici i anuncien activitats participatives i familiars tot el cap de setmana

ACN Sabadell.-Una trentena de membres del Comitè de Defensa de la República (CDR) de Sabadell han entrat a l'interior de la casa de la vila amb sacs de dormir i motxilles per instal·lar-s'hi tot el cap de setmana. Alguns integrants del col·lectiu han intentat penjar una pancarta de la façana de l'edifici, però finalment el cartell ha acabat caient al balcó principal. Els tancats reclamen que es faci efectiva la proclamació de la República i exigeixen als partits independentistes de la ciutat (Crida per Sabadell, ERC i PDeCAT) que s'impliquin "més profundament" en l'alliberament dels presos polítics, que rebategi una plaça de la localitat com a Plaça Primer d'Octubre i que retirin els símbols franquistes de la població. En paral·lel més de 200 persones s'han aplegat a l'exterior de l'edifici per solidaritzar-se amb aquesta causa i han anunciat que duran a terme activitats festives i familiars des d'aquest divendres i fins diumenge.

Els CDR també han dut a terme accions similars en d'altres consistoris com els de Cerdanyola del Vallès o Ripollet. En tots tres casos es tracta d'ajuntaments amb alcaldes de partits vinculats a l'esfera de la CUP.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.