directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 23:41 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Diumenge, 17 de juny de 2018 15:14 h

Un assistent del Concert per la Llibertat d'Expressió: "Valtònyc és només un exemple del que està passant en general"

Palma acull una quarantena d'actuacions de rebuig als processos judicials oberts els últims anys contra diversos artistes

ACN Barcelona.-Desenes de persones es congreguen des d'aquest diumenge al migdia al velòdrom Palma Arena en el Concert per la Llibertat d'Expressió organitzada per l'organització Acallar. Una quarantena d'actuacions conformen un cartell que busca mostrar el rebuig als processos judicials oberts els últims anys contra rapers com Valtònyc, condemnat a entrar a presó pel contingut de les seves cançons. El Javier és de Madrid però resideix a Mallorca i ha explicat a l'ACN que no s'ha dubtat ni un moment en assistir al concert. "Estic preocupat pel Valtònyc com a exemple del què està passant en general", ha afegit. El Gerard i el Rafel també s'han desplaçat fins a l'estadi per donar suport a la causa, que entén que va més enllà dels artistes i inclou també els presos i exiliats. "Hem de defensar els drets socials, ara mateix estan reprimits. S'ha de ser aquí", ha insistit.

Aina Menguant és de l'illa i se sent part d'aquesta reivindicació. Esperava amb especial ganes el concert de la Maria del Mar Bonet, però reconeix que hi ha "molta oferta". "M'hi intentaré quedar tot el dia", ha explicat en declaracions a l'ACN. El Jacob s'ha desplaçat fins al concert amb la seva dona i els seus dos fills. Els agrada la música programada aquest diumenge per Acallar a Palma però, sobretot, han decidit assistir al Concert per la Llibertat d'Expressió per fer suport a la "causa". "No podem permetre el què passa", ha insistit. A aquesta família catalana resident a Palma els agraden especialment els grups de rap però venen en família i no saben si s'hi podran quedar fins al final. El Marc i la Núria son dos amics mallorquins que reclamen que la gent es pugui expressar "lliurement". "No hi ha d'haver cap estat opressor, cal que tot això s'acabi", ha conclòs.40 actuacions d'arreu de l'EstatFins a 40 formacions d’arreu de l’estat espanyol s’han sumat a un espectacle que s’allargarà tot el dia amb l’objectiu de rebutjar els processos judicials oberts els últims anys contra diversos artistes, com el cas de Valtònyc, condemnat a entrar a presó pel contingut de les seves cançons. Les lletres punyents d’Elgio han contrastat aquest matí amb els clàssics de la Nova Cançó de Bonet, que ha estat fortament aclamada després d’interpretar ‘Què volen aquesta gent’. “És una cançó que està escrita fa molts anys però que s’adreça a la mateixa gent”, ha lamentat l’artista, que al mateix temps ha celebrat que el públic actual “se la continuï fent seva”.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.