directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 13:21 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 20 de juny de 2018 17:21 h

La 'start-up' catalana Braibook guanya el Fòrum d'Inversió d'ACCIÓ 2018

L'empresa emergent, guardonada entre 21 finalistes, ha creat un dispositiu que converteix textos digitals al braille

ACN Barcelona.-La 'start-up' catalana Braibook ha guanyat el Fòrum d'Inversió d'ACCIÓ 2018 que s'ha celebrat aquest dimecres, segons ha informat el departament d'Empresa en un comunicat. L'empresa emergent ha estat guardonada entre 21 finalistes que han presentat els seus projectes davant de prop de 650 persones, majoritàriament altres emprenedors i inversors locals i internacionals. Braibook ha creat un dispositiu que converteix textos digitals al braille, fent-los accessibles per a persones cegues. Es tracta d'un aparell més petit que un telèfon mòbil, que s'utilitza amb una sola mà, i que permet llegir un document sense necessitat de desplaçar-se pel text, ja que només requereix que l'usuari dipositi el dit sobre la superfície on apareix el relleu del codi braille. Durant la presentació del projecte, el director de desenvolupament de negoci de la 'start-up', Eric Sicart, ha descrit Braibook com un llibre electrònic per a persones cegues.

Les empreses emergents finalistes de les passades vuit edicions del Fòrum d'Inversió han aixecat un total de 182 milions d'euros. El conseller delegat d'ACCIÓ, Joan Romero, ha destacat durant la inauguració de l'acte la "importància i impacte del Fòrum" i ha lloat "la riquesa de l'ecosistema de 'start-ups' català, robust i potent, amb empreses que s'han convertit en motor d'innovació per a tota l'economia". Romero ha remarcat que la participació al Fòrum d'Inversió és "un punt d'inflexió a partir del qual creixen i milloren les oportunitats". A banda de les presentacions de les 21 empreses emergents -escollides entre més d'un centenar de propostes- i l'entrega de premis, també s'han celebrat més de 400 reunions de 'networking' i s'ha lliurat el premi a la Trajectòria d'Emprenedoria als fundadors d'HolaLuz.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.