directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 17:51 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Urgell doble fletxa Dijous, 21 de juny de 2018 13:12 h

Ensenyament vol impartir a Agramunt una oferta formativa relacionada amb l'elaboració del torró

El conseller Bargalló posar com a exemple el model dels cicles formatius de Mollerussa que estan ''lligats a les empreses potents del municipi i la comarca''

ACN Agramunt.-El Departament d'Ensenyament té la voluntat d'establir a Agramunt (Urgell) una oferta formativa vinculada amb l'elaboració del torró. Així ho ha anunciat aquest dijous el conseller Josep Bargalló en una visita als centres educatius del municipi on ha volgut posar de manifest que aquest sector productiu ''no té una oferta formativa clara''. Bargalló ha posat com a exemple el model que s'està seguint a l'Institut Mollerussa on la Formació Professional ''està molt lligada amb les empreses potents del municipi i la comarca'', ja que hi ha cicles relacionats amb l'activitat agropecuària, l'hípica i també el treball de la pedra natural. El conseller ha remarcat que l'objectiu del Departament és ''millorar l'FP per fer ofertes concretes per sectors concrets i no centralitzats sinó lligats on està el sector, per la qual cosa, Agramunt pot ser un bon lloc on posar-nos-hi, arremangar-nos i treballar-hi''.

La vila d'Agramunt és coneguda principalment per les diverses fàbriques i obradors de torró artesanal que representen un important pes de l'economia productiva del municipi. Fins i tot s'hi celebra cada mes d'octubre una Fira dedicada exclusivament al torró artesanal i la xocolata a la pedra. Ensenyament ha detectat un buit en la formació professional d'aquest sector i és per això que vol implantar a l'institut del municipi aquesta oferta formativa. El conseller Bargalló però, no ha precisat encara quin format tindrà aquesta formació ni quan es podria començar a impartir.Bargalló ha començat aquest dijous a Agramunt una ''sèrie continuada i sostinguda'' de visites a tot el país per veure com està el sistema educatiu i detectar quines són les principals necessitats de millora i propostes de futur. A la tarda està previst que el conseller es desplaci a la Seu d'Urgell.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.