ERC aposta per un referèndum acordat amb l'Estat però no renuncia a la "unilateralitat" per implementar la República
Un 95,5% de les bases dona suport al nou full de ruta del partit, que reivindica l'1-O i prioritza la negociació amb Madrid
ACN L'Hospitalet.-Les bases d'ERC han aprovat el nou full de ruta del partit, que prioritza la negociació amb Madrid i aposta per un referèndum acordat amb l'Estat. Tot i això, la nova estratègia política dels republicans passa per no renunciar a la "unilateralitat" per tal d'implementar la República. Un 95,5% de les bases d'Esquerra ha votat a favor de la ponència política, que ha rebut 511 vots a favor, 6 en contra i 19 en blanc, durant la Conferència Nacional d'aquest diumenge al matí a La Farga de l'Hospitalet. El full de ruta concreta que l'opció dialogada és la "preferida" i "desitjada" per ERC, però afegeix que el procés "multilateral" ha de contemplar "qualsevol escletxa d'oportunitat" per fer efectiva la República, si perdura l"enrocament de l'Estat". perdura". Finalment, el nou document també reivindica l'1-O i la declaració d'independència del 27-O.
El document que ha de guiar ERC a partir d'ara subratlla que, si davant un "tancament persistent del govern espanyol no és possible un referèndum d'autodeterminació, no es pot descartar una declaració d'independència". En aquest punt, el nou marc dels republicans apunta que convindria que aquesta nova declaració d'independència hauria de complir les condicions que consten en "l'opinió positiva" del Tribunal Internacional de Justícia de l'Haia del 22 de juliol del 2010 sobre la declaració unilateral d'independència de Kosovo.D'aquesta manera, ERC aposta per ampliar la base sobiranista per tornar a declarar la independència, a poder ser després d'una negociació pactada amb l'Estat, i a través d'un nou referèndum, aquesta vegada acordat amb Madrid. Esquerra indica en el document que l'1-O és el "moment fundacional" de la República per la que ara es té el mandat de materialitzar-la "per vies pacífiques i democràtiques". Així mateix, el partit que presideix Oriol Junqueras remarca que el referèndum de fa nou mesos és el "dia de la victòria davant la violència de l'Estat", tal com ha apuntat l'adjunt a la presidència, Pere Aragonès, en la cloenda de la Conferència Nacional.ERC també aprofundeix en la importància de ser "més gent" i "més forts" davant un Estat que "no està decidit" a sotmetre's al "veredicte de les urnes". Calen, segons els republicans, majories "imbatibles i més àmplies". A més, des d'Esquerra es treballarà perquè la República sigui "per a tothom", amb la fi de tenir una societat "forta" que teixeixi una "malla impenetrable" davant els "atacs" que venen de Madrid. I, sempre, amb la mirada posada a Europa i al món.






