directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 11:14 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 5 de juliol de 2018 17:54 h

Capella diu als familiars dels joves d'Altsasu que treballarà per reparar els drets vulnerats

La consellera de Justícia assegura que el Govern "no és refractari al patiment de les persones"

ACN Barcelona.-La consellera de Justícia, Ester Capella, ha dit aquest dijous a la tarda que treballarà per reparar els drets fonamentals vulnerats dels joves d'Altsasu, després de reunir-se reunir-se amb familiars dels joves condemnats per l'Audiència Nacional espanyola a importants penes de presó per agredir guàrdies civils en un bar de la localitat navarresa. Així, ha assegurat que el Govern "no és refractari al patiment de les persones", i ha dit que, com en el cas dels polítics catalans presos, "quan s'aplica la llei on no toca, es vulneren drets fonamentals".

Després d'una mitja hora de trobada amb mitja dotzena de familiars, agrupats en l'associació Altsasu Gurasoak, Capella ha explicat que tenia interès en conèixer de primera mà la seva "experiència i patiment". Així, ha dit que la llei antiterrorista només s'ha d'aplicar en els casos previstos per la pròpia llei i si s'aplica de forma indeguda es vulneren els drets dels afectats. Per això, no descarta facilitar reunions dels familiars amb altres representants institucionals i col·laborar institucionalment en tots els àmbits per facilitar la reparació dels drets vulnerats.Per la seva banda, Isabel Pozueta, una de les familiars, ha lamentat la situació "injusta" dels joves condemnats a penes "desproporcionades", alguns dels quals porten prop de dos anys en presó preventiva. Pozueta ha explicat que han intentat parlar amb tots els partits, però el PP i UPN s'hi han negat, però ha agraït la solidaritat i el suport dels governs basc i navarrès, així com les reunions amb grups del Congrés, a Brussel·les i a Estrasburg.Per això, també ha agraït "l'empatia del poble català" per la manifestació del passat 16 de juny de rebuig a la sentència, i ha comparat la situació dels joves amb la dels polítics independentistes catalans presos.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.