directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 12:16 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 6 de juliol de 2018 13:30 h

El territori tarragoní vol aparcar els traçats sobre paper i centrar-se en les prioritats del mapa ferroviari

Els municipis donen per fet que el nou traçat del Corredor Mediterrani previst d'inaugurar a la tardor suposarà guanyar una infraestructura però perdre en serveis

ACN Tarragona.-El debat ferroviari continua viu al Camp de Tarragona. La Cambra de Comerç de Tarragona ha organitzat aquest divendres al matí un col·loqui amb alcaldes del territori i novament s'ha posat de manifest la necessitat d'anar a una i superar desavinences en benefici del futur mapa ferroviari. Durant l'acte, s'ha valorat positivament el recent Pacte d'Infraestructures subscrit pels cinc principals nuclis urbans. Els alcaldes creuen que cal aparcar traçats sobre paper i centrar-se en les prioritats, com ara el serveis. Precisament, el nou traçat del Corredor Mediterrani, previst d'entrar en funcionament a la tardor, ja es tem que servirà per "guanyar una infraestructura, però perdre serveis", segons ha dit l'enginyer Fèlix Boronat, especialista en transports ferroviaris. Durant el debat, Perafort i la Secuita, on s'hi troba ubicada l'estació de l'AVE, s'han desmarcat i creuen que la solució no passa per traslladar "cartes als reis mags" a Foment ni "fer volar coloms", sinó "arremangar-se" des del territori per garantir connectivitat i establir una mancomunitat de municipis. El sistema tramvia i la variant de mercaderies han eclipsat el debat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.