directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 03:43 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 6 de juliol de 2018 16:49 h

Els controladors de Barcelona ratifiquen en assemblea l'acord subscrit amb Enaire i descarten anar a la vaga

Valoren molt positivament les 96 incorporacions pactades fins el 2023 i posposen "per més endavant" la negociació d'altres millores laborals

ACN Barcelona.-Els controladors del Centre de Control de Trànsit Aeri de Gavà han ratificat aquest divendres en assemblea l'acord subscrit a principis de setmana entre Enaire i la Unió Sindical de Controladors Aeris (USCA) que preveu la contractació de 420 nous controladors, 96 dels quals a Barcelona fins el 2023. D'aquesta manera, segons ha confirmat el portaveu del sindicat USCA, Raúl Tobaruela, queda descartat celebrar una vaga aquest estiu com van anunciar el passat mes d'abril. Tobaruela ha afegit que, per "solidaritat" amb la resta de controladors de l'Estat, han validat l'acord tot i que moltes de les demandes dels controladors catalans no han quedat recollides. Això sí, el líder sindical ha alertat que "la pau definitiva" entre empresa i treballadors dependrà de com evolucionin les coses en els pròxims mesos. "Si no hi ha una bona evolució i les seves promeses segueixen sense complir-se ens plantejarem de nou convocar aturades", ha afegit.

El portaveu sindical ha explicat que com finalment l'acord ha incorporat millores pel conjunt de controladors de l'Estat amb el compromís de fer 420 noves incorporacions d'aquí al 2025, els controladors de Barcelona, per "solidaritat", han cedit en algunes de les seves reivindicacions com ara "posar negre sobre blanc" una millora efectiva del seu calendari laboral. Malgrat el compromís d'incorporar 96 nous controladors al centre de control de Gavà en els pròxims cinc anys, l'acord ratificat aquest divendres no detalla com repercutirà això en més descans pels controladors. Tobaruela recorda que actualment descansen un dia de cada vuit quan a la resta d'Europa la mitjana és de dos o tres dies. És per això que tot i confirmar que aquest estiu no hi haurà vaga, ha alertat a Enaire que les mobilitzacions tornaran a posar-se sobre la taula si en els pròxims dies les promeses no es plasmen en fet.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.