directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 09:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 13 de juliol de 2018 15:26 h

El govern del PSOE diu que no publicarà els noms de l'amnistia fiscal del PP

Defensa que les gravacions sobre els presumptes delictes fiscals del rei emèrit no afecten Felip VI

ACN Madrid.-El govern del PSOE ha anunciat que no publicarà els noms dels que es van acollir a l'amnistia fiscal aprovada pel PP el 2012, tal com va prometre que faria l'actual president espanyol, Pedro Sánchez. En la roda de premsa posterior al Consell de Ministres, la ministra d'Hisenda, Maria Jesús Montero, ha explicat que el govern "no troba la capacitat jurídica" per fer pública aquesta informació perquè la llei no permet aplicar una modificació fiscal amb caràcter retroactiu. Ha puntualitzat que el govern ha estudiat aquesta possibilitat i ha assenyalat que "en tot cas, amb modificació legal, es podria fer efectiu arrel de l'entrada de la llei per a les noves amnisties fiscals".

Montero ha reiterat que per publicar els noms que es van beneficiar de regularitzacions en el passat s'hauria d'introduir alguna disposició "i mai podria tenir caràcter retroactiu". "Això no vol dir que no ho podem fer de cara al futur", ha afegit la ministra.De fet, contestant les preguntes dels periodistes sobre la possibilitat que el rei emèrit es podria haver beneficiat de l'amnistia fiscal del PP, Montero ha dit que es plantegen canviar la llei per publicar els noms dels que es puguin aprofitar d'aquestes mesures fiscals en un futur.Per la seva banda, la portaveu del govern espanyol, Isabel Celaá, ha assegurat que les gravacions de Corinna sobre els presumptes delictes fiscals de Joan Carles I "afortunadament no afecten el cap de l'Estat, se majestat Felip VI". "Són gravacions antigues i, per tant, ni les considerem", ha sentenciat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.