directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 03:54 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Diumenge, 15 de juliol de 2018 12:21 h

La multinacional austríaca d'il·luminació XAL obre un centre de disseny i desenvolupament a Barcelona

El projecte ha suposat una inversió d'un milió d'euros i la creació d'una desena de llocs de treball

ACN Barcelona.-La multinacional austríaca XAL, fabricant de sistemes d'il·luminació, acaba d'obrir a Barcelona un centre de disseny i desenvolupament. Es tracta del seu únic centre de disseny fora d'Àustria i li han posat el nom de Barcelona Creative Lab. El projecte ha suposat una inversió d'un milió d'euros i la creació d'una desena de llocs de treball. Les noves instal·lacions tenen 300 metres quadrats i estan situades al centre de Barcelona. El Barcelona Creative Lab es dedicarà al disseny i l'enginyeria de producte en l'àmbit de la il·luminació tècnica d'instal·lacions i grans espais, així com també de la il·luminació decorativa per a ús domèstic o en hotels. La implantació de XAL a Catalunya ha comptat amb el suport de l'agència per a la competitivitat ACCIÓ i Barcelona Activa. L'empresa, amb seu a Graz (Àustria), té més de 1.300 treballadors i està present a una trentena de països.

El responsable de l'empresa XAL a Barcelona, Xavier Fernández, ha expressat que a la capital catalana hi ha un "teixit d'empreses del sector de la il·luminació molt important amb una xarxa de proveïdors molt interessant, sobretot en l'àmbit decoratiu". "Si a això hi sumem els bons professionals i el talent disponibles, a més d'escoles de disseny reconegudes i l'atractiu de Barcelona com a ciutat, tenim la destinació ideal", ha destacat. La multinacional, amb seu a Graz (Àustria) es va fundar l'any 1989 i compta amb una plantilla de més de 1.300 treballadors. XAL està present en una trentena de països, tot i que és des de la seva seu central des d'on centralitza la producció amb un equip de més de 80 enginyers.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.