directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 23:12 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dilluns, 16 de juliol de 2018 19:49 h

Trump i Putin mantenen una trobada "constructiva" a Hèlsinki en ple distanciament entre els EUA i la UE

El president nord-americà confia en la informació del Kremlin que nega l'espionatge rus durant les eleccions als Estats Units

ACN Brussel·les.-El president dels Estats Units, Donald Trump, i el seu homòleg rus, Vladimir Putin, han mantingut aquest dilluns una trobada bilateral a Hèlsinki, coincidint amb l'actual etapa de distanciament i tensions entre els EUA i la UE, per exemple, per la guerra comercial. "Ha estat un dia molt constructiu. És interessant que ambdós països continuïn aquesta conversa en el futur", ha assegurat Trump en una roda de premsa conjunta a la capital finlandesa després de la reunió. Per la seva banda, Putin ha assegurat que "les negociacions han tingut lloc en un ambient constructiu i han estat exitoses i útils". Davant de diverses preguntes dels periodistes sobre afers com Ucraïna o Síria, Trump ha evitat criticar Moscou i fins i tot ha qüestionat els serveis d'intel·ligència nord-americans, assegurant que confia en les paraules de Putin, que ha negat cap ingerència russa en les eleccions presidencials als EUA el 2016. "No veig cap raó (per no creure-ho), el president Putin ha estat extremadament fort i poderós en la seva negació avui", ha dit als mitjans.

Les distàncies amb Brussel·les, contra qui Trump ha carregat obertament en els darrers mesos, s'han fet més evidents amb l'apropament amb Putin. Preguntat per si el rus és un adversari, el president nord-americà, ha dit: "De fet, l'he anomenat competidor i és un bon competidor i crec que aquesta paraula és un compliment".La UE busca reforçar el comerç amb la Xina i el JapóPer contra, en una entrevista recent a la cadena CBS ha titllat la UE d'"enemic". En plena guerra comercial entre Washington i Brussel·les, el president de la Comissió Europea, Jean-Claude Juncker, i el del Consell Europeu, Donald Tusk, han participat aquest dilluns A Pequín en una cimera UE-Xina. Segons la Comissió Europea, la cimera ha posat de manifest que l'aliança entre els dos actors -la UE i la Xina- ha assolit un "nou nivell d'importància per als ciutadans i la comunitat internacional".Aquest dimarts els líders de les institucions europees seran a Tòquio, on signaran l'Acord d'Associació Econòmica entre la UE i el Japó, el més gran mai negociat per la Unió Europea. L'acord implicarà la creació d'una zona de comerç obert que cobreixi més de 600 milions de persones i gairebé un terç del PIB mundial, i aportarà, segons l'executiu comunitari, "grans beneficis" tant als consumidors de la UE com als exportadors de la UE.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.