directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 06:05 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 17 de juliol de 2018 13:34 h

El Govern aprova el decret de venda directa de llet crua de vaca

La regulació determina els requisits sanitaris, de transport, manipulació i envasat que cal complir quan es ven aquest tipus de llet

ACN Barcelona.-El Govern ha aprovat aquest dimarts el decret de venda directa de llet crua de vaca, l’objectiu del qual és regular l’activitat de venda per part del productor de llet directament a consumidor final i la creació i regulació del seu Directori. Les modalitats de venda poden ser mitjançant la venda en l’explotació, amb màquina automàtica o a un establiment minorista. L'Executiu indica que la nova mesura respon alhora a la voluntat del sector ramader perquè els productors de llet puguin valoritzar les seves produccions, i a la intenció del Govern d’ajudar a la diversificació de les explotacions ramaderes així com a enfortir el sector lleter català.

Així, aquest decret regula els requisits que han de complir les explotacions en l’àmbit de la producció, la manipulació, la venda i l’envasat, el transport, l’etiquetatge i la informació al consumidor. Aquests requisits són els ja establerts en la normativa europea en matèria d’higiene alimentària, als quals s’afegeixen requisits addicionals relatius a criteris tecnicosanitaris, prevenció de mamitis, neteja dels equips i la formació del personal de l’explotació, entre d’altres.El sector lleter s’ha reestructurat, esdevenint un sector molt tecnificat i altament professionalitzat, de manera que les millores tecnològiques de les explotacions ramaderes, i el context de bon estat de salut de la cabana ramadera catalana han permès la publicació d'aquesta mesura, segona ha apuntat el Govern.A Catalunya, com a d’altres països de la Unió Europea, s’ha instaurat darrerament un nou sistema de venda de llet per mitjà de màquines automàtiques que va començar amb la venda de llet pasteuritzada, tot i que actualment ha evolucionat en els països del nostre entorn, com França o Itàlia, a la venda de llet crua.La venda de llet crua de vaca està emparada per tot un seguit de requisits establerts en la normativa europea en matèria d’higiene alimentària, i aquesta nova tipologia de venda millorarà les característiques organolèptiques de la llet, tornarà a educar el consumidor en com tractar-la, alhora que s’inscriu en un dels eixos de legislatura en l’àmbit agrari com és el foment de l’economia circular, la valorització dels productes de territori i la venda de proximitat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.