directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 03:54 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 19 de juliol de 2018 15:17 h

Disparitat de xifres sobre el seguiment de la vaga del sector del tèxtil

Mentre que CCOO assegura un seguiment del 70% la UGT afirma que el seguiment a Catalunya ha estat ''mínim''

ACN Barcelona.-La disparitat de xifres sobre el seguiment de la vaga del sector del tèxtil convocada per aquest dijous no només ha presentat una guerra de xifres entre la patronal i els sindicats, com és habitual en qualsevol convocatòria, sinó que en aquesta ocasió, aquesta disparitat de xifres també s'ha donat entre els sindicats CCOO i UGT. La vaga del sector del tèxtil convocada a l'estat espanyol només per CCOO ha tingut un seguiment del 70% dels treballadors a Catalunya, País Valencià i Galícia, segons afirma CCOO, mentre que la UGT assegura que el seguiment ha estat ''mínim'' i irrellevant. La patronal TexFor, integrada a Foment del Treball, ha emès un comunicat on assegura que la vaga ha tingut ''un seguiment mínim i molt localitzat en algunes comarques''. En àmbit estatal, el seguiment ha estat de menys de l'1%, segons la patronal.

Fonts de CCOO s'han mostrat satisfets pel seguiment de la convocatòria de la vaga a Catalunya i ha fet una valoració positiva de la manifestació celebrada a Sabadell on han participat uns 700 treballadors, segons aquest sindicat.Les diferents organitzacions empresarials del sector han informat que la jornada ''s'ha desenvolupat dins de la més absoluta normalitat i amb un seguiment mínim i molt localitzat en algunes comarques''. El comunicat de Texfor indica que la incidència més significativa s'ha registrat en algunes localitats del País Valencià, tot i que les aturades han estat ''molt localitzades''. En termes estatals, dels 136.000 treballadors que ocupa el sector a l'Estat, només han secundat la vaga menys de l'1% del censa laboral, segons la patronal.La vaga convocada només per CCOO s'ha celebrat després que aquest dimecres al vespre les organitzacions empresarials i la UGT haguessin tancat un preacord de conveni sectorial per al període del 2018-2020.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.