Applus guanya 22 milions d'euros el primer semestre, el 36% més que fa un any
La companyia d'inspecció tècnica aconsegueix un acord per refinançar el seu endeutament per valor de 750 milions d'euros
ACN Madrid.-La companyia Applus ha obtingut un benefici net de 22,2 milions d'euros en el primer semestre d'aquest any, un 36,2% més que en el mateix període de l'any passat. El resultat operatiu ajustat s'enfila fins els 82,3 milions d'euros, el 15,9% més, segons subratlla aquesta empresa d'inspecció tècnica. En els primers sis mesos de l'any, Applus ha ingressat 812,8 milions d'euros, el 3% més. En la primera part de l'any, Applus ha tancat tres noves adquisicions amb uns ingressos anuals agregats de 13 milions d'euros. La presentació de resultats d'Applus coincideix amb l'anunci d'un acord per refinançar un deute de 750 milions d'euros que es mantenia amb un crèdit sindicat amb diversos bancs amb venciment el mes de juny del 2020. La companyia justifica el refinançament per ''aprofitar les bones condicions existents en el mercat''.
La nova estructura del deute de 750 milions a partir d'ara amb una part del deute de 600 milions d'euros compromès amb 9 bancs i la col·locació de deute privat entre inversors institucionals. La línia de crèdit de 600 milions d'euros inclou una línia de crèdits per valor de 400 milions d'euros. El nou crèdit sindicat s'ha acordat per un període de cinc anys amb la possibilitat d'allargar-lo dos anys addicionals més al finals del primer i del segon any. La col·locació entre inversors institucionals (Pricoa Capital Group i MetLife Investment Management) inclou un tram a 7 anys per un import de 150 milions d'euros i un tram de 80 milions d'euros a 10 anys. El tipus d'interès fix de mitjana acordat és del 2%.






