directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 01:18 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 26 de juliol de 2018 15:28 h

Consum amplia a set setmanes el permís de paternitat retribuït

La cooperativa, que compta amb quasi 4.000 homes en plantilla, pretén facilitar la conciliació laboral

ACN Barcelona.-Consum ha ampliat a set setmanes el permís de paternitat retribuït, dues més del que estipula la llei. D'aquesta manera, la cooperativa millora les condicions del permís per naixement, adopció o acolliment que ja tenia la plantilla, fixat en 6 setmanes des del gener de 2017. A més, com a novetat, aquesta mesura s'aplicarà amb caràcter retroactiu des del dia 5 de juliol, data en què el Govern central va aprovar l'ampliació d'aquesta nova norma a 5 setmanes. Amb la mesura l'empresa busca facilitar la conciliació de la vida familiar i laboral dels seus treballadors.

Segons explica la cooperativa a través d'un comunicat, durant el 2017 un total de 143 treballadors es van beneficiar del permís de paternitat de sis setmanes. Consum compta amb més de 14.300 treballadors, dels quals quasi 4.000 són homes, amb una edat mitjana de 39 anys.Altres mesuresConsum és l'única empresa de distribució que compta amb el certificat d'Empresa Familiarment Responsable (EFR), un segell promogut per la fundació +Família i que reconeix la bona feina de les empreses en matèria de conciliació i igualtat.La nova mesura se suma a altres d'impulsades per l'empresa per a facilitar la conciliació laboral com és l'ampliació de la paga extraordinària per a treballadors amb fills amb discapacitat. A més, a partir de l'1 d'agost, entregarà un "val-canastreta" de 50 euros als empleats que acaben de ser pares per valor de 50 €. Fins ara, si els dos progenitors eren treballadors de la Cooperativa, només un d'ells es podia beneficiar d'aquesta mesura.Altres de les polítiques impulsades per l'empresa relacionades amb naixements, són la de donar permís recuperable d'un dia per als avis per part de filla o nora; o, per a fills prematurs que requereixin hospitalització, els pares podran absentar-se una hora de la seva jornada laboral fins que el bebè rebi l'alta mèdica. A més, si tots treballen a l'empresa, tindran la possibilitat de reduir-se la jornada dues hores diàries més.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.