directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 01:59 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 31 de juliol de 2018 11:35 h

Lluc Salellas: "Ens agradaria que el Rei dissolgués la casa reial i abandonés el país"

Els cupaires no veuen "necessari" el diàleg amb el govern espanyol si no es reconeix primer el dret a l'autodeterminació

ACN Barcelona.-El portaveu del secretariat nacional de la CUP, Lluc Salellas, ha assegurat aquest dimarts que el discurs del rei Felip VI, especialment el del 3-O, no ha estat "precisament" de diàleg sinó de "justificar la violència". Així ho ha assegurat a 'El matí de Catalunya Ràdio', l'endemà que el president del parlament balear, Baltasar Picornell, assegurés que el monarca volia tendir ponts amb els partits independentistes. "Demanaríem que el rei dissolgués la casa reial i abandonés el país, és el que ens agradaria, som republicans", ha afirmat Salellas. A més, i de cara a la comissió bilateral Estat-Generalitat d'aquest dimecres, Salellas tampoc creu que sigui "necessari" el diàleg amb el govern espanyol "si no reconeixen primer que existeix a Catalunya el dret a l'autodeterminació, [...] és el primer per poder seure a la taula". De fet, el cupaire, que no creu que el procés s'hagi acabat, es mostra "escèptic" que la trobada institucional serveixi per desencallar aquest "tema central".

"Ara fer una bilateral amb un interlocutor que no reconeix els excessos de violència l'1-O, l'autodeterminació o la profunditat el conflicte és un engany amb la realitat que vivim i la voluntat dels catalans", ha insistit un dels portaveus del secretariat de la CUP. "El Govern diu que continuarà dialogant malgrat això passi o no passi, no han dit que ho aturaran si demà no es reconeix dret a l'autodeterminació, per nosaltres és imprescindible", ha assegurat Salellas. El cupaire, que s'ha desmarcat d'una negociació de pressupostos amb l'executiu català, ha criticat també la gestió de la conselleria d'Interior, amb Miquel Buch al capdavant, davant de les "agressions feixistes que van a més". "No està actuant amb la diligència que hauria d'actuar en aquests casos; [..] només n'hi ha del costat feixista d'agressions físiques i violentes i en canvi la reacció és gairebé inexistent", ha lamentat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.