directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 03:48 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 31 de juliol de 2018 14:40 h

Una cinquantena de taxistes recorren en marxa lenta els carrers de Lleida per donar suport als companys en vaga

Són la meitat dels efectius amb què compta la ciutat i el servei s'ha aturat de 13h a 15h

ACN Lleida.-Els taxistes de Lleida han aturat el servei durant dues hores aquest dimarts al migdia, concretament de 13h a 15h. A la ciutat hi ha 99 llicències de taxi i la meitat (49) han recorregut en marxa lenta els carrers de Lleida com a mostra de suport als companys de Barcelona que fan vaga per exigir que es limitin les llicències dels VTC, protestes a les quals s'han anat sumant taxistes d'altres ciutats. Els restants estan de vacances o de festa i alguns efectius han fet serveis mínims per atendre persones amb mobilitat reduïda, urgències o trasllats de caire sanitari.

Tele Ràdio Taxi Lleida, cooperativa que agrupa el 70% dels taxis de la capital del Segrià, i l'agrupació Loteutaxi, que representa el 16% dels vehicles de Lleida, han acordat fer l'aturada de forma conjunta. A la una de la tarda s'han concentrat amb els seus vehicles a la zona del Camp d'Esports, des d'on han circulat a marxa lenta fins a la subdelegació del govern a la capital del Segrià, passant per passeig de Ronda, Lluís Companys, avinguda Catalunya i avinguda Madrid. Els vehicles de transport de viatgers amb conductor d'empreses d'Uber i Cabify actualment tenen una escassa presència a la capital del Segrià, a diferència del que succeeix en ciutats amb major presència del turisme com és el cas de Barcelona. Tot i això, els taxistes de Lleida temen que acabin arribant, ja que entenen que primer han començat per establir-se a les grans ciutats però que el seu objectiu és estendre's a altres municipis més petits. Lamenten que aquesta situació és "injusta" i recorden que el sector, amb la crisi, ja va passar "anys molt durs".Els taxistes lleidatans no tenen previst, de moment, desplaçar-se per prendre part en les mobilitzacions de Barcelona o en altres que puguin dur-se a terme. Tot i això, estan en contacte amb la resta de cooperatives i d'associacions del sector per veure com evoluciona la vaga, segons han explicat.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.