directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 13 de maig de 2025 08:30 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Selva doble fletxa Dimecres, 1 d'agost de 2018 15:16 h

Blanes tanca provisionalment l'accés a Sa Palomera arran de la caiguda mortal d'un turista

L'Ajuntament ha demanat al departament de Costes de l'Estat que hi instal·li una barana que complementi la que ja hi ha

ACN Blanes.-L’Ajuntament de Blanes (Selva) ha barrat provisionalment l’accés al capdamunt de la Roca de Sa Palomera aquest dimecres al migdia, arran de la primera mort accidental d’un turista el 27 de juliol passat. El consistori no aixecarà aquesta restricció fins que es completin les mesures que han de reforçar la seguretat a un dels indrets més visitats del municipi. Ha demanat al departament de Costes de l'Estat, que és qui té la competència de la zona, que col·loqui una barana de 20 metres de llarg que complementi la que ja hi ha. També s'instal·laran nous panells informatius sobre l'obligació del visitant de mantenir-se a la zona permesa i dels riscos de voler fer-se 'selfies' amb el mòbil a la part més alta.

L'alcaldessa de Blanes en funcions, Pepa Celaya, ha demanat al departament de Costes de l'Estat que millori la seguretat de Sa Palomera amb la instal·lació d'una barana de seguretat a la part superior per tal que els visitants no hi puguin accedir. Des del consistori ja han elaborat una proposta d'ampliació amb un croquis de l'estructura. Es tracta d'una barana d'uns 20 metres de llarg que complementaria la que ja hi ha i que delimita un terreny "molt irregular i eminentment rocós". Aquest dimecres Celaya ha contactat amb el subdelegat del govern espanyol a Girona, Albert Bramon, per expressar-li la urgència de l'actuació. L’entorn de la Roca de Sa Palomera, un dels llocs més visitants de Blanes, ja compta actualment amb cartells preventius. El que s'ha decidit fer ara és dissenyar i instal·lar dos nous rètols que substituiran els que hi ha a l'escala d'accés que condueix al capdamunt de la roca. Els nous cartells es col·locaran al punt on hi ha instal·lada la senyera i la bandera de la vila de Blanes. En ells, s'advertirà que no es pot passar per fora de la zona de pas de seguretat protegida amb baranes per la perillositat i la irregularitat del terreny rocós. També es recomanarà moure's amb prudència i amb un calçat adequat alhora que s'informarà del perill de voler fer-se 'selfies' amb els mòbils i de la necessitat de pujar amb menors agafats de la mà d'un adult. El conjunt rocós de Sa Palomera té una alçada màxima sobre el nivell del mar d’uns 20 metres. La distància màxima arran de terra és de 15 metres, l’alçada des d’on es va precipitar al buit l’home que va perdre la vida la setmana passada. Es tractava d’un turista de nacionalitat alemanya de 56 anys d’edat que estava visitant aquest entorn acompanyat de la seva família. Segons testimonis, va relliscar quan era dalt del promontori fent una fotografia. Aquest indret rep milers de visitants cada any, especialment en temporada alta. L’accés a la roca està protegit per una barana, tant a l’escala com al mirador. Per contra, la zona del voltant de la bandera i el punt des d’on va caure la víctima no n'hi ha cap.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.