Cuixart: "En el judici oral hem d'acusar l'Estat de vulneració flagrant dels nostres drets fonamentals"
El president d'Òmnium demana unitat al sobiranisme en una carta escrita des de Lledoners 300 dies després del seu empresonament
ACN Barcelona.-El president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, assegura que el judici oral dels polítics empresonats i a l'exili ha de servir per "acusar l'Estat de vulneració flagrant" dels seus "drets fonamentals" i per "interpel·lar el conjunt de l'opinió pública davant el retrocés democràtic que vivim". En una carta escrita des de Lledoners 300 dies després del seu empresonament i publicada aquest dissabte al vespre al diari 'ARA', Cuixart ha fet una crida a la unitat al sobiranisme i ha considerat que el moviment necessita "enriquir lideratges a les institucions i a peu de carrer" i "assolir grans consensos". A més, ha assegurat que "el diàleg honest i sense condicions prèvies serà l'única solució de resolució del conflicte polític" entre Catalunya i Espanya.
Cuixart ha considerat que "és imprescindible treure profit dels lideratges existents i que alhora se'n generin de nous". "La lluita antirepressiva és un dels principals fronts unitaris del sobiranisme i seria absurd renunciar-hi, ja que és un instrument bàsic per avançar en tots els processos d'alliberament nacional", ha reflexionat el líder d'Òmnium.Per Jordi Cuixart "els presos polítics i exiliats" són "una palanca democràtica" que pot "aconseguir que la comunitat internacional denunciï" la situació que es viu a Catalunya. Per aquesta raó, ha subratllat que no han de "cedir a l'intent de silenciar la barbaritat jurídica de la justícia espanyola, amb acusacions desproporcionades i sense fonament".El líder d'Òmnium ha explicat que els 300 dies a la presó han enfortit les seves "conviccions democràtiques". "Ja fa mesos que no hi ha condemna que em faci doblegar", ha afirmat. "Les nostres condemnes els pesaran molt més a ells que a nosaltres", ha conclòs.






