directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 12:23 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Barcelonès doble fletxa Dijous, 23 d'agost de 2018 12:32 h

Apareix un cartell amb una soga groga i un lema antimonàrquic en una marquesina de Barcelona

L'Ajuntament ja ha ordenat la retirada perquè no era cap campanya autoritzada i atribueix l'acció a un acte vandàlic

ACN Barcelona.-Un cartell aparegut aquest dijous dins una marquesina publicitària del centre de Barcelona ha aixecat força polèmica. Al cartell es veu un llaç groc invertit, en forma de soga, i l'acompanya una frase amb clara connotació antimonàrquica extreta de l'obra 'Enric IV' de William Shakespeare: "Si vivim, vivim per trepitjar els caps dels reis". Aquest tipus de marquesines són propietat de l'Ajuntament, tot i que la publicitat que hi apareix les gestiona una empresa privada. En aquest cas, però, la campanya no havia estat autoritzada. El consistori atribueix la col·locació del cartell a un acte vandàlic, després que s'hagués forçat el sistema de tancament de la marquesina i ja n'ha ordenat la seva retirada.

Tot i que no és molt habitual, tampoc és la primera vegada que algú força una marquesina publicitària de la ciutat de Barcelona per posar-hi publicitat no autoritzada. El procediment, segons han detallat fonts municipals, és sempre el mateix i quan es detecta s'ordena a l'empresa que gestiona aquests espais que ho retiri, com s'ha fet en aquest cas.Colau respon amb humorPer la seva banda, l'alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha respost amb humor a les crítiques que circulen a les xarxes socials arrel de l'aparició del cartell amb la soga groga i la seva estreta vinculació amb la polèmica dels llaços grocs, així com per l'apagada del peveter del Fossar de les Moreres. En un missatge carregat d'ironia, Colau s'ha atribuït totes les accions."He fet creure que estava de vacances amb la família, però en realitat per les nits em dedico a apagar peveters, alterar marquesines, penjar llaços grocs per després despenjar-los i tornar-los a penjar... I quan arribo a casa em prenc un got de ratafia i faig un riure maligne", ha piulat l'alcaldessa.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.