directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 10:55 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dijous, 23 d'agost de 2018 13:09 h

Les exportacions de la demarcació de Tarragona cauen un 4,3% el primer semestre de 2018, fins els 4.026 MEUR

Els productes químics, amb 1.600 MEUR, i els energètics, amb 569 MEUR, continuen encapçalant la llista de sectors amb un major volum de vendes a l'estranger

ACN Tarragona.-Les empreses de la demarcació de Tarragona han vist com les exportacions durant aquest primer semestre de 2018 cauen un 4,3%, respecte el mateix període de l'any passat, amb un import total de 4.026,3 milions d'euros. Segons les dades fetes públiques pel Ministeri d'Economia en l'informe mensual de comerç exterior corresponent al mes de juny, Tarragona és la demarcació catalana que registra una reducció més important de les vendes a l'estranger, per darrere de Girona –que ha registrat un -3,3%-, si bé segueix mantenint-se destacada com la segona que més exporta amb només Barcelona per davant. Els sectors que més venen a l'estranger continuen sent el dels productes químics, amb 1.599,4 milions d'euros –amb un increment del 14,5%-, i els energètics, amb 568,8 milions –però que baixen un 38,3%-.

Amb les dades acumulades disponibles només fins el mes de maig, el principal producte exportat des de Tarragona són les matèries plàstiques i manufacturats, amb 806,4 milions d'euros; combustibles, 503,8 milions d'euros; aparells i material elèctric, 336,4 milions; altres productes químics, 198,8 milions d'euros; productes químics orgànics, 153,7 milions; joguines i articles esportius, 129,7; olis essencials, 126,6 milions; i productes de cereals, amb 92,7 milions d'euros.La principal destinació de les exportacions del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre –també amb les dades només disponibles fins el mes de maig- és, principalment, la Unió Europea. Per països, encapçala la llista França, amb 556 milions; seguida d'Alemanya, amb 384,2 milions; Itàlia, 355,7 milions; Portugal, 280,2 milions; Regne Unit, 236,8 milions; Països Baixos, 211,7 milions; Marroc, 171,1 milions; Estats Units, 166,9 milions; i Turquia, 114,9 milions.D'altra banda, s'han incrementat les importacions durant aquests sis primers mesos d'enguany, 6.408,1 milions d'euros. Malgrat això el descens de les compres és força inferior al registrat per les vendes: -0,7%. Precisament, la gran part de les adquisicions són també en forma de productes energètics -2.416,6 milions - i químics -1.136,8 milions-. Tot plegat fa que el saldo comercial del Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre continuï en xifres negatives: -2.381,7 milions d'euros, amb una variació també negativa de -6,1% respecte el primer semestre de 2017.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.