directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 14:16 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Garrotxa doble fletxa Diumenge, 26 d'agost de 2018 19:50 h

L'Ésdansa de Les Preses arriba als 11.000 espectadors i supera el 98% d'ocupació en els muntatges de pagament

L'organització del festival destaca que són les "millors xifres de la seva història"

ACN Barcelona.-El Festival Ésdansa tancarà la seva 36a edició aquest nit i l'organització ha remarcat que han arribat als 11.000 espectadors i superat el 98% d'ocupació en els muntatges de pagament. El certamen ha ressaltat que enguany han aconseguit "les millors xifres de la seva història". Després de dos anys seguits mantenint-se per sobre dels 10.000 espectadors, el Festival Ésdansa ha celebrat que aquest any la xifra ha arribat a la cota dels 11.000, "evidenciant un cop més el seu gran poder de convocatòria". Enguany, han afegit, dos espectacles que han penjat el cartell d'entrades exhaurides han estat 'Danses del món' i 'Dins la ger'. Segons el seu director, Jordi Fosas, aconseguir mantenir aquest nivell durant tres anys, ha demostrat que "apostar per la innovació i la creació en la dansa d'arrel tradicional, no només és un valor afegit dins la programació sinó també una demanada real que cal cobrir i oferir". El festival va arrencar el passat dilluns dia 20 a Les Preses (Garrotxa) i acabarà aquesta nit amb 'Danses del Món', un espectacle on les companyies mostren les danses del seus països i posen de relleu el valor de la força de la tradició.

El festival ha recalcat que han aconseguit "plens gairebé absoluts" com el de 'Contr@band@' de l’Esbart Sant Martí de Barcelona i La Lira Ampostina o de 'Sa mateixa' de Joana Gomila i Lali Ayguadé. En aquest cas, es va haver d'ampliar l’aforament davant la demanda de públic. El festival ha fet èmfasi en altres èxits de públic com les 500 persones que van participar a la 'Dansa de les Mil Mans' d'Indonèsia o les més de 3.000 persones que han participat a les Nit Ésdansa, aconseguint una mitjana de més de 1.000 per dia.Ésdansa ha assenyalat que l'aposta pel nou format anomenat 'propostes experiència' "ha sobrepassat totes les expectatives" i "ha evidenciat les ganes del públic per gaudir de la dansa i la cultura tradicional a través de formes diferents i sorprenents". Per altra banda, en aquesta edició l'Ésdansa’T s’ha convertit de nou en el primer Campus de dansa tradicional per a totes les edats i ha estat capaç d'arribar a més de 150 inscrits i més del 85% d’ocupació de les places ofertes. HomenatgesCoincidint amb l'any Aureli Capmany i amb la recent mort de Manuel Cubeles, l'Ésdansa ha volgut fer una mirada als orígens i retre un petit homenatge a aquestes dues figures, referents cabdals per entendre l'evolució de la dansa tradicional a Catalunya en el darrer segle.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.