Cs critica Torra per anar a Waterloo a "rebre instruccions" de Puigdemont sobre "com donar un cop a la democràcia"
La diputada Lorena Roldán assegura que el Parlament segueix "tancat" pels independentistes i que Torra ha practicat la "inacció" durant els 100 primers dies
ACN Barcelona.-La diputada de Cs al Parlament Lorena Roldán ha criticat aquest dilluns al migdia el president de la Generalitat, Quim Torra, per anar a Waterloo (Bèlgica) a entrevistar-se amb l'expresident Carles Puigdemont. Segons Roldán, en el primer dia del nou curs polític, Torra "no parla de sanitat, educació o de recuperar la convivència, ni per condemnar la brutal agressió" del parc de la Ciutadella, "perquè per ell són temes menors", sinó que va "a fitxar davant de Puigdemont, a rebre instruccions sobre com tornar a donar un cop a la democràcia".
Roldán ha lamentat que mentre Torra va a Bèlgica, el Parlament està "tancat" perquè els independentistes l'han "bloquejat" i van obligar a suspendre l'últim ple de juliol, que s'havia de dedicar a la recuperació de la convivència i a parlar de la "situació social dramàtica" que viu el país.Justament, creu que la propera tardor serà "complicada, igual que la resta de legislatura", assegurant que Torra ha practicat la "inacció" durant els seus primers 100 dies al càrrec, tot i admetre que "ja va avisar que treballaria per recuperar les lleis de ruptura suspeses pel Tribunal Constitucional i per proclamar la república sense renunciar a la via unilateral".Respecte la proposta de l'ANC de convocar una aturada de país per commemorar l'1-O, ha dit que no vol valorar les "ocurrències" de l'entitat, propostes, segons ella, que "contribueixen a enfrontar encara més els catalans, a trencar la societat". "Demanem que condemnin la violència i no insisteixin en conductes i crides a la confrontació entre catalans", ha reblat.Sobre la decisió final del govern espanyol de contractar un advocat belga per defensar la justícia espanyola i el jutge del Tribunal Suprem Pablo Llarena, Roldán ha dit que és una "vergonya" que el president Pedro Sánchez hagi "dubtat" tant en donar "suport a un servidor públic que fa la seva tasca i compleix la legalitat, i que hagi mirat a un altre costat". No obstant, no s'ha mostrat sorpresa, perquè Cs està "acostumat a que Sánchez deixi desprotegits els servidors públics i els catalans que no volen la independència". Així, ha lamentat que oposició i associacions judicials hagin hagut de pressionar perquè el govern espanyol acabés prenent la decisió, i ha reiterat la petició perquè la ministra de Justícia, Dolores Delgado, doni explicacions al Congrés.






