directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 23:36 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 28 d'agost de 2018 14:40 h

Detinguts deu subsaharians per liderar i organitzar el salt de la tanca de Ceuta de 600 immigrants el 26 de juliol

La Guàrdia Civil els atribueix els delictes d'atemptat a l'autoritat, lesions i organització criminal

ACN Barcelona.-La Guàrdia Civil ha detingut a primera hora d'aquest dimarts deu immigrants subsaharians com a possibles responsables d'organitzar i protagonitzar la direcció logística i operativa de la "intrusió massiva i violenta" d'immigrants que van saltar la tanca entre el Marroc i Ceuta el passat 26 de juliol, uns 600 en total. Se'ls atribueixen els delictes d'atemptat a l'autoritat, lesions i organització criminal.

En la intrusió, segons la Guàrdia Civil, es van utilitzar serres radials, cisalles i malls per tallar les tanques de protecció exterior i interior. Per evitar que els agents de la Guàrdia Civil s'acostessin a la zona on s'estava produint l'intent d'entrada irregular, aquestes persones van llançar als agents recipients de plàstic amb excrements i calç viva i van emprar esprais a manera de llançaflames, pedres i pals. A més es van intervenir còctels Molotov, així com diverses bosses amb haixix. Com a conseqüència de la violència utilitzada pels immigrants en el seu intrusió van resultar ferits de diversa consideració 22 guàrdies civils.Sobre les 8 hores d'aquest dimarts, agents de la policia judicial i del grup d'Informació de la Guàrdia Civil de Ceuta, amb el suport del GRS, han accedit a les instal·lacions del CETI de Ceuta per fer les detencions. Set dels detinguts procedeixen de la República de Guinea, dos del Camerun i un de Togo. El líder del grup, de Togo, va presentar una forta resistència durant la detenció que va causar lesions de caràcter lleu a un dels components de l'operatiu. Els detinguts han estat posats a disposició del Jutjat d'Instrucció número 5 de Ceuta, que ha declarat el secret del sumari.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.