directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 15:40 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimecres, 29 d'agost de 2018 12:02 h

El Ministeri de Foment transfereix 20,92 MEUR a la Generalitat dins el pla de subvencions a l’habitatge

El nou Pla Estatal de l’Habitatge 2018-2021 preveu una aportació conjunta de 272 MEUR

ACN Barcelona.-El conveni per a l’execució del Pla Estatal de l’Habitatge 2018-2021, subscrit entre el Ministeri de Foment i la Generalitat el 30 de juliol, preveu una aportació de 209,23 MEUR per part del govern espanyol i de 62,77 MEUR per part de la Generalitat. En tota, es destinaran 272 MEUR per a les ajudes dels diferents programes del pla a Catalunya durant quatre anys. En base a aquest conveni, el Ministeri de Foment ja ha ordenat la transferència de 20,92 MEUR a Catalunya. Segons ha assenyalat el ministeri aquest dimecres en un comunicat, Catalunya “disposa per tant de fons estatals per a gestionar, convocar, adjudicar i abonar les diferents ajudes del Pla Estatal de l’Habitatge 2018-2021”.

Segons el govern espanyol, a mesura que la Generalitat justifiqui l’aplicació dels fons prèviament transferits, el Ministeri transferirà durant els quatre anys del pla els altres 188,31 MEUR, fins a assolir els 209,23 MEUR compromesos. El conveni preveu que els 272 MEUR acordats en el conveni s’adrecin als següents punts: programa d’ajuda al lloguer d’habitatge -155,03 milions-; programa de foment del parc d’habitatge de lloguer -50,75 milions-; programa de foment de millora de l’eficiència energètica i sostenibilitat en habitatges -4,25 milions; programa de foment de la conservació, de la millora de la seguretat d’utilització i de l’accessibilitat en habitatges -52,04 milions-, i programa de foment de la regeneració i renovació urbana rural -9,94 milions-.El Ministeri de Foment estima que es concediran més de 145.720 ajudes a Catalunya i que l’activitat necessària per realitzar els treballs de rehabilitació i promoció d’habitatges per al lloguer generarà una inversió de 292,44 MEUR, unes xifres que ajudaran a crear aproximadament uns 5.130 llocs de treball.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.