directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 08:00 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Osona doble fletxa Dimarts, 4 de setembre de 2018 15:19 h

Entra en funcionament la nova àrea quirúrgica de l'Hospital Universitari de Vic

La reforma, que s'ha allargat tot l'estiu, ha tingut un cost de mig milió d'euros

ACN Vic.-Des d'aquest mes de setembre ja funcionen a ple rendiment els quatre quiròfans de l'Hospital Universitari de Vic i la sala de reanimació que han estat tancats tot l'estiu per obres de reforma. En concert, les obres han suposat la reforma integral de la Unitat de Reanimació Post-Anestèsica (URPA), l'adequació de la xarxa d'instal·lacions i canalitzacions de les sales d'operacions, així com la millora del sistema de climatització i filtratge d'aire de dos dels quiròfans. En concret, dels set quiròfans de l'àrea quirúrgica se n'han remodelat quatre –la resta eren més moderns- i les obres han consistit, entre d'altres, en la modernització dels aparells, l'automatització del sistema de portes, la millora del sistema d'esterilització, o la instal·lació de tecnologia d'il·luminació led. La remodelació ha costat 500.000 euros.

Quant a les obres a la URPA, s'ha fet una inversió a tota la xarxa d'instal·lacions, mobiliari i un nou control d'infermeria. La unitat té capacitat per a 11 pacients i compta amb vistes exteriors i llum natural, fet que facilita la recuperació i un major confort del pacient, segons informa el centre hospitalari. Les obres al bloc quirúrgic han servit també per condicionar altres espais de treball com les sales d'informes i de descans del personal, els magatzems, muntacàrregues, les zones de rentat, neteja i esterilització, així com els accessos i la senyalització.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.