directe ! a La República. N. 4126. Dimecres, 21 d'octubre de 2026 01:23 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Baix Llobregat doble fletxa Dijous, 6 de setembre de 2018 20:30 h

Pau Riba, Love of Lesbian i la Sala Apolo, guardonats de la 30 edició del Festival Altaveu

'No Callarem' s'endú el primer 'Alça la Veu' del certamen, un guardó dedicat a reivindicar la llibertat d'expressió al món de la cultura

ACN Sant Boi de Llobregat.-Pau Riba, Love of Lesbian, Núria Graham, Bad Gyal, Ferran Palau, el col·lectiu No Callarem i la Sala Apolo –en el seu 75 aniversari- han estat els guardonats de la 30ena edició del Festival Altaveu. El certamen se celebra del 7 al 9 de setembre a Sant Boi de Llobregat (Baix Llobregat) i els guardons s'han entregat en una cerimònia aquest dijous. Des del 1990, any d'inici dels guardons, s'ha reconegut artistes com Maria del Mar Bonet, Jaume Sisa o Sílvia Pérez Cruz; programacions com el Sónar, el Festival de Flamenc de Ciutat Vella o el Festival Internacional de Jazz de Terrassa, i professionals com el Taller de Músics, Verkami, BCore Disc o Heliogàbal.

Aquesta edició s'ha entregat per primera vegada el Premi Alça la Veu, un guardó dedicat especialment a la reivindicació de la cultura amb l'objectiu de fer valdre la lluita per la llibertat d'expressió en el món cultural. El premi ha estat per al col·lectiu No Callarem, que ha aglutinat sectors del món de la cultura i la societat després de les actuacions judicials contra Valtonyc o Hasel, entre d'altres.I pel que fa a la programació, hi apareixen noms com els de Morgan Ji, Vieux Farka Touré, Anna Ferrer, El Petit de Cal Eril, Brighton 64 o Trau. La producció pròpia 'Alça la veu', dissenyada per al festival, és un dels punts destacats del cartell. Hi participen músics creadors locals i foranis que treballaran en un projecte comú de posada en valor de la veu. Dolo Beltran com a mestre de cerimònies i cantant principal a l'espectacle aportarà el punt de fil conductor amb els artistes locals i els artistes convidats per l'ocasió, com ara Maria Arnal & Marcel Bagés, Quimi Portert, Enric Montefusco, Rupert Ordorika, Roger Mas o Paula Valls.El Jurat dels Premis Altaveu està format per músics, periodistes i professionals del món de la música, així com per l'organització del Festival.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.