directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 16:14 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 7 de setembre de 2018 14:33 h

Una eurodiputada diu als presos que escriguin una carta "qüestionant què fa el govern d'Irlanda" per defensar-los

Lynn Boylan recorda que el poble irlandès "va sortir en solidaritat" amb els presos i que Dublín podria fer pressió a l'Estat espanyol des del "cor de la UE"

ACN Sant Joan de Vilatorrada.-L'eurodiputada irlandesa Lynn Boylan ha proposat als presos que escriguin una carta "al poble irlandès" per demanar que continuï amb la seva "solidaritat" i "qüestionant què fa el govern d'Irlanda quan va al Consell Europeu" per defensar-los. En declaracions a l'ACN des de la presó de Lledoners, on ha visitat els set polítics que hi estan empresonats, Boylan ha dit que cal reclamar a Dublín que expliqui "quines preguntes fa sobre llibertat i democràcia a l'Estat espanyol des del cor de la UE". Segons Boylan, Irlanda podria intervenir en el conflicte català i aportar la seva "experiència". "El que el govern irlandès dirà a l'Estat, si es prou valent per parlar, és que l'única manera de resoldre la situació és amb el diàleg", ha dit.

Boylan ha remarcat que "tancar gent amb càrrecs falsos de rebel·lió i sedició no funcionarà". L'eurodiputada ha explicat que ha vist als presos "forts i decidits" però també "molt emocionals" per la situació "que tenen fora", especialment per la família i els fills. "Ens reconforta el fet que estan units en la causa, són més forts", ha explicat la irlandesa. Lynn Boylan forma part del grup de 13 eurodiputats que aquest divendres visiten els presos a Catalunya. Aquest matí han anat a Lledoners i a la tarda seran a Figueres i El Catllar.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.