El Govern encarrega un informe al Consell Assessor per a la Reforma Horària sobre les conseqüències d'eliminar el canvi hora
El president de la Comissió Europea, Jean-Claude Juncker, ha defensat iniciar el procés per implantar la mesura al conjunt de la Unió Europea
ACN Barcelona.-El Govern ha aprovat aquest dimarts demanar al Consell Assessor per a la Reforma Horària que elabori un informe sobre les conseqüències de la decisió anunciada pel president de la Comissió Europea, Jean-Claude Juncker, d’iniciar el procés per tal de suprimir el canvi horari al conjunt de la Unió Europea, un cop valorats els resultats d’una enquesta pública realitzada als seus 28 estats membres entre el 4 de juliol i el 16 d’agost. L’Executiu considera necessari conèixer amb detall quines són les afectacions que poden tenir en els àmbits de la salut, econòmic, laboral, educatiu i familiar cadascun dels horaris, el d’estiu i el d’hivern, i quin seria el més adequat per a Catalunya.
L’informe el Govern també demana al Consell Assessor per a la Reforma Horària, adscrit al Departament de la Presidència, un posicionament sobre retornar al fus horari de Greenwich, en comptes del fus actual de Berlín.La proposta de Juncker es deriva dels resultats d’una enquesta de la Comissió Europea, realitzada per a 4,6 milions de persones, on un 84% es declarava a favor de deixar sense efecte el canvi d’hora que es duu a terme dos cops l’any. Es constata així que la majoria dels ciutadans dels estats membres de la Unió Europea estan d’acord en trencar amb la dinàmica d’anar canviant els horaris. Sobretot, s’apunten raons com ara els efectes negatius que aquest canvi produeix sobre la salut, l’increment dels accidents de trànsit i l’escassa incidència de la mesura en l’estalvi energètic. Arran d’aquest resultats la Comissió Europea farà una proposta al Parlament Europeu per iniciar la tramitació pertinent i deixar sense efectes l’esmentat canvi horari.






