directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 22:54 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 18 de setembre de 2018 13:10 h

La Mesa decideix aplicar el vot ponderat a les comissions encara que no hi hagi acord sobre els diputats suspesos

La setmana passada es van produir empats en votacions sectorials i es va elevar la decisió a l'òrgan polític de la cambra

ACN Barcelona.-La Mesa ha decidit aplicar el vot ponderat, respecte la proporció d'escons del ple, en cas d'empat a les comissions parlamentàries, encara que no s'hagi desencallat un acord sobre com aplicar la suspensió dels diputats afectats per la interlocutòria del Tribunal Suprem. L'òrgan polític de la cambra ho ha decidit així en la reunió d'aquest dimarts després que algunes comissions, la setmana passada, empatessin a l'hora de votar. Quan s'empata, es pondera el vot, i a falta d'acord sobre la situació d'aquests diputats, la majoria de les meses d'aquestes comissions van optar per posposar el resultat i elevar la decisió a la Mesa. Els independentistes defensen, però, que s'ha de mantenir a la comissió el pes de cada grup per "representativitat" dels resultats electorals, mentre que altres fonts apunten que es pretén aplicar una majoria a les comissions que no veuen reflectida al ple si no es resol la suspensió dels diputats.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.