Artadi defensa una sinergia entre la tecnologia i la tradició culinària per projectar la gastronomia catalana al món
La portaveu del Govern explica com a anècdota que un amic de Puigdemont va portar a Brussel·les una furgoneta amb peix fresc: "Gràcies, trobo a faltar la meva terra"
ACN Barcelona.-La portaveu del Govern, Elsa Artadi, ha defensat que és possible barrejar la tecnologia, la innovació i l'evolució del coneixement culinari amb la reivindicació de les arrels, els orígens i la tradició de la cuina catalana per tal de projectar la gastronomia del país al món. Així s'ha expressat durant la presentació del Tercer Congrés Català de la Cuina, aquest dimecres al matí a l'Auditori del Palau de la Generalitat, acompanyada del director executiu del Congrés, Màrius Rubiralta; la coordinadora general, Pepa Aymamí; i els presidents de les Comissions Territorials. La consellera de Presidència també ha explicat, com a anècdota, que un amic de l'expresident Carles Puigdemont li va portar a Brussel·les una furgoneta plena de peix fresc per a cuinar-li una paella: "Gràcies per portar-me la meva terra aquí, no sabeu com la trobo a faltar", explica Artadi que va dir el líder de JxCat.
El Congrés, promogut per la Fundació Institut Català de la Cuina (FICC) i el Campus de l’Alimentació de la Universitat de Barcelona (UB), es realitza durant els anys 2018 i 2019. És un projecte participatiu on hi tenen cabuda aportacions i reflexions del món culinari professional i de l’acadèmic i científic. L’objectiu és assentar les bases de de l’horitzó gastronòmic 2025. Artadi també ha apuntat que la cuina són "emocions, sentiments i records", i ha lamentat que amb l'aplicació del 155 aquest tercer congrés no s'hagi pogut presentar fins ara.






