directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 20:45 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 21 de setembre de 2018 15:00 h

El president del TSJC critica els comentaris en xats però lamenta que el Govern vulgui "deslegitimar" el poder judicial

Jesús María Barrientos diu que els jutges són ciutadans amb ideologia però actuen amb independència

ACN Barcelona.-El president del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC), Jesús María Barrientos, ha lamentat aquest divendres que la Generalitat "busqui deslegitimar davant la ciutadania" el poder judicial, després de les crítiques del Govern als missatges publicats per diversos jutges en un xat intern contra l'independentisme. Tot i mostrar-se en desacord amb algunes afirmacions, considera que és el Consell General del Poder Judicial (CGPJ) qui ha de "depurar les responsabilitats conseqüents, si n'hi ha".

Però, alhora, ha dit que tampoc comparteix que "per elevació, a partir d'unes opinions abocades en entorns privats, s'arribi a qüestionar la probitat i neutralitat dels jutges en el seu acompliment jurisdiccional, o a projectar ombres que debiliten la independència judicial".En un acte d'homenatge al president de la Sala Contenciosa-Administrativa del TSJC Emilio Berlanga, Barrientos ha dit que els jutges són "plenament independents", però "també són ciutadans, és clar, i tenen ideologia pròpia i diversa, només faltaria!". "Però en l'exercici de la funció judicial, són radicalment independents, i ningú avui, en un anàlisi serè i racional, pot posar-ho en qüestió". De fet, ha recordat que la independència dels jutges "està garantida en cada procés pels mecanismes orgànics i processals de la recusació".El president del TSJC ha dit que "comparteix" la "preocupació suscitada" pels continguts d'aquests missatges "d'uns pocs jutges" en un xat "privat" entre magistrats. Barrientos diu que no està d'acord amb les afirmacions d'alguns d'aquests jutges, i l'entorn tampoc el considera "apropiat per emetre opinions particulars".



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.