directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 22:26 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Divendres, 21 de setembre de 2018 18:01 h

May avisa la UE que no anul·larà els resultats del referèndum

La primera ministra britànica diu que és "inacceptable" que els líders europeus rebutgin la seva proposta de Brexit "sense explicacions detallades ni contrapropostes"

ACN Brussel·les.-La primera ministra britànica, Theresa May, ha avisat aquest divendres a la Unió Europea que no anul·larà els resultats del referèndum del Brexit perquè això "amenaça" la "democràcia" al Regne Unit. En un discurs després que els 27 rebutgessin dijous el seu pla pel Brexit, May ha dit que és "inacceptable" que els seus encara socis bloquegin la seva proposta "sense explicacions detallades ni contrapropostes". "Negar la legitimitat del referèndum o frustrar el seu resultat amenaça la nostra democràcia", ha dit May, que ha demanat un "compromís seriós" per resoldre els "dos grans problemes" de les negociacions: Irlanda i la relació econòmica entre la UE i el Regne Unit post-Brexit.

"El referèndum va ser l'exercici democràtic més gran que ha fet aquest país", ha dit la primera ministra britànica, que s'ha compromès a treballar "dia i nit" per aconseguir "un acord que permeti al Regne Unit marxar de la UE". "Ningú vol un bon acord més que jo", ha dit May, que tot i això ha advertit que "la UE ha de tenir clar" que ni es farà enrere en el Brexit ni "trencarà" el seu país, en una referència a la situació amb Irlanda. De fet, la relació comercial entre la UE i Londres i el cas d'Irlanda són els dos temes més espinosos que bloquegen les negociacions. Segons May, les parts estan "a una gran distància". Brussel·les proposa a Londres que el Regne Unit es quedi al mercat únic o que adopti un acord de lliure comerç, però per May, la primera opció convertiria el referèndum en "una broma" i la segona forçaria la imposició d'una frontera entre Irlanda del Nord i Irlanda.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.