directe ! a La República. N. 4126. Dimarts, 20 d'octubre de 2026 02:54 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 25 de setembre de 2018 11:26 h

El CAC urgeix el Govern a adaptar la Llei audiovisual acatalana a la nova directiva europea

Roger Loppacher proposa 15 punts per una nova llei d’acord amb la “nova realitat digital”

ACN Barcelona.-El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) demana una nova llei audiovisual per adaptar la normativa vigent a la nova realitat digital, amb vista a la imminent aprovació de la nova Directiva europea de serveis de comunicació audiovisual. El president de l’ens, Roger Loppacher, ha urgit aquest dimarts el Govern a “actualitzar el mes aviat possible” la llei vigent de l’any 2005, amb una proposta de 15 punts. Entre ells, Loppacher suggereix incorporar a la regulació les plataformes de vídeo en ‘streaming’, incloure mecanismes de protecció dels menors i contra la desigualtat de gènere, establir mesures contra els continguts que fomentin “el discurs de l’odi”, o garantir la presència “prominent” de continguts en català com a continguts d’interès general.

Segons el president del CAC, amb aquesta actualització Catalunya “continuaria sent pionera en l’adaptació de la normativa audiovisual a la nova realitat del sector i en la defensa dels drets de persones usuàries, molt especialment dels menors, en quest entorn digital”. Entre els 15 punts que proposa Loppacher hi ha també reforçar les mesures encaminades al foment de la producció audiovisual i explorar noves formes d’explotació dels drets audiovisual; preveure mesures per reforçar els mitjans locals i de proximitats; preveure eines efectives de regulació per combatre les emissores que emeten sense llicència; adaptar les missions i la prestació del servei públic audiovisual nou entorn digital i garantir-ne un finançament adequat; i revisar la normativa aplicable a la publicitat, preveient la flexibilització que preveu la nova directiva europea pel que fa als mitjans audiovisuals tradicionals establint les noves formes de publicitat en els nous actors. La demanda del CAC arriba davant la imminent aprovació de la nova Directiva europea de serveis de comunicació audiovisual, que està prevista aquest proper mes d’octubre.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.