directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 21:09 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


doble fletxa Dimarts, 25 de setembre de 2018 15:16 h

Coixet: "La història d'amor entre Elisa i Marcela té afany de legitimació "

La cineasta defuig polèmiques sobre el procés català en la presentació del film de Netflix: "El cine és la meva vida, tota la resta és whisky barat"

ACN Sant Sebastià.-La cineasta Isabel Coixet ha projectat aquest dimarts al Festival de Cinema de Sant Sebastià uns minuts del seu nou film 'Elisa y Marcela', protagonitzat per Natalia de Molina i Greta Fernández. Sota l'estela de l'èxit cultivat per la premiada 'La llibreria', la directora catalana ha tirat endavant un projecte que, segons ha explicat, porta anys perseguint basat en el primer matrimoni homosexual registrat. Rodada en blanc i negre entre Catalunya i Galícia, la pel·lícula s'estrenarà a la plataforma Netflix l'any que ve. Coixet ha explicat que la seva és una història "única", perquè hi ha un "afany de transcendència, legitimació", on la sexualitat s'expressa com a resposta a un món "hostil i fred". Defugint les darreres declaracions polèmiques sobre el procés català, la directora ha dit el cine és la seva "vida" i que tota la resta és "whisky barat".

La pel·lícula se situa l'any 1885, quan Elisa i Marcela es coneixen a una escola de mestres gallega. El que comença sent una gran amistat, acaba convertint-se en una relació amorosa que sobreviu d'amagat. Els pares de Marcela sospiten de la relació i l'envien a l'estranger uns anys. Una vegada tornen, decideixen tenir una vida en comú. Davant la pressió social, l'Elisa abandonarà un temps el poble per a tornar convertida en un home, el Mario. La trama s'inspira en la història real d'elles dues i els forats que els documents no podien omplir són els que li han donat peu per escriure el guió. Amb tot, ha afirmat que els diaris del moment els atribuïen tot tipus de violència i bruixeria, un "cúmul de calumnies" que no es creu i que no ha inclòs. Tendresa i passió en les interpretacionsCoixet ha destacat que el vincle de tendresa, passió i amor entre Elisa i Marcela l'han recreat les actrius, que han teixit una "química" que no es pot crear. De fet, va demanar-los que es posessin a la pell de les dues dones de l'època i recreessin les cartes que se sap que es van intercanviar i de les quals no se'n conserva cap. "Son les cartes d'amor més boniques que he llegit mai i s'inclouran en el film", ha avançat. La directora també ha explicat que sempre es va imaginar rodant aquesta pel·lícula en blanc i negre, potser influïda per la foto del casament real que durant anys va tenir penjada a l'estudi, i que no l'ha influït el fet que el destí de la cinta sigui Netflix: "L'he explicat com la volia explicar". El besnét de l'autor de la instantània real participa a la pel·lícula interpretant al fotògraf i als crèdits finals s'hi inclourà un collage de fotos de casaments de dones de tot el món.De la seva banda, Natalia De Molina ha explicat que és el projecte "més especial" en el qual ha treballat, que l'ha ajudat a "créixer com a persona". "He après del poder de l'amor en un món amb tant d'odi", ha asseverat. El procés català, protagonista tangencial En el col·loqui posterior a la projecció de la cinta, el procés català n'ha tornat a ser coprotagonista. La mateixa cineasta ha dit en una intervenció sentir-se cansada de les banderes. "En soc al·lèrgica", ha reblat. Així mateix, creu que la situació política li ha "posat les piles" i l'ha fet refugiar-se en la feina com mai. Amb tot, ha precisat que el clima "continua enrarit" i ha explicat que se sent com en la pel·lícula Frank Darabont 'The mist', tancada a la secció de la neteja –"en soc addicta"- en un supermercat envoltat de boira amb zombis darrere. "Amb els temes del món en general em passa, és difícil saber què penses perquè hi ha moltes coses que requereixen que hi pensis", ha conclòs.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.