directe ! a La República. N. 4126. Dilluns, 19 d'octubre de 2026 20:56 h


directe!cat

facebook twitter RSS in.directe.cat



acn

ACN fletxa

publicitat


rss General
rss Política rss Internacional rss Cultura rss Comunicació rss Societat rss Economia rss Esports rss Agricultura

Notícies d'una comarca:


Val d'Aran doble fletxa Dimecres, 26 de setembre de 2018 15:35 h

Un veí de Les accepta sis mesos de presó i una multa per unes obres il·legals que van afectar el riu Garona

L'acusat va aixecar un mur i va construir un passeig lateral després que la riuada del 2013 danyés els seus terrenys però ho fa fer en una zona pública

ACN Lleida.-Un veí de Les (Val d'Aran) ha acceptat sis mesos de presó i una multa de més de 7.000 euros per haver fet unes obres il·legals que van afectar el riu Garona. La conformitat entre les parts s'ha signat aquest dimecres, dia en que estava fixat el judici. Inicialment es demanava cinc anys de presó per uns fets que es remunten a després de la riuada de 18 de juny de 2013 quan la Garona es va desbordar i l'aigua va causar danys valorats en 250.000 euros als terrenys de l'acusat, on té cavalls i altres animals. Per evitar que es tornés a repetir aquesta situació, ja que els terrenys limiten amb el riu, l'acusat va aixecar un mur de fins a quatre metres, va posar reixes al voltant dels seus terrenys i va construir un passeig lateral de cinc metres d'amplada. La CHE el va denunciar perquè els treballs no estaven autoritzats i ara ha estat condemnat per un delicte contra l'ordenació del territori.

A més a més de la condemna haurà de restaurar el lloc tal com estava abans de la construcció del mur. L'home ja ha ingressat 40.000 euros al respecte. Fiscalia considera que les obres han perjudicat el sistema natural, limitant la recuperació de la dinàmica lateral així com el desenvolupament de la vegetació de la ribera ja que bona part d'aquesta ha quedat enterrada al sotabosc. També considera que els treballs han alterat la connexió dels ambients així com la dinàmica del cabal del riu i que tot això pot fer que sigui necessari dur a terme noves actuacions que causin un deteriorament greu dels sistemes naturals.



publicitat


logo

v1.00 16 abril 2007
v2.00 16 abril 2008
v3.00 19 febrer 2010

Edita: Associació Cultural Nou País i Catmèdia Global
Desenvolupat per Tirabol

Generalitat de Catalunya

Generalitat de Valenciana

Creative Commons
  • sobre els comentaris
  • Tots els comentaris referents a qualsevol informació apareguda en aquest mitjà digital són únicament i exclusiva responsabilitat de la persona o institució que el realitza, i en cap cas serà responsabilitat del mitjà digital directe!cat.